ANPCPPS: Îngheţata de cacao şi cea de ciocolată de pe piaţă au în conţinut între 2 şi 9 aditivi alimentari (E-uri)

Înghețata de cacao și cea de ciocolată au în conținut între 2 și 9 aditivi alimentari (E-uri), iar conținutul de cacao/pudră cacao variază între 1,3 – 25%, potrivit unui studiu realizat de Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România (ANPCPPS România) – o9atitudine! pe produsele tip înghețată cu cacao/ciocolată ce se regăsesc pe piața din România.

În cadrul studiului au fost analizate 27 de produse tip înghețată cu cacao/ciocolată, achiziționate în mod aleatoriu și anonim în luna iulie 2014.

Astfel, în ceea ce privește numărul de E-uri, din cele 27 de produse analizate, acesta variază între 2 și 9 E-uri, iar cel mai mare procent, 29,62%, îl reprezintă produsele care au în conținut 5 E-uri, urmat de produsele ce au în conținut 4 E-uri — 18,51% .

Potrivit studiului, 3,70% din produsele analizate conțin 2 aditivi alimentari, în timp ce un procent similar de astfel de produse conține 9 E-uri.

De asemenea, conținutul de cacao/pudră cacao variază între 1,3 — 25 %, iar 25,92% din produsele studiate nu au menționat pe etichetă conținutul de cacao.

Studiul mai arată că gramajul produselor studiate variază între 36—120 grame, 81,48% din aceste produse au menționat pe etichetă valoarea energetic, iar 55,55% au menționat pe etichetă valoarea zaharurilor, care variază între 11 și 31 grame /100 grame de produs.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor și serviciilor comercializate pe piața românească, derulat de ANPCPPS România — InfoCons în cadrul consorțiului I.C.R.T. — Internațional Consumer Research & Testing pentru produse și servicii la standarde europene.

Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România — A.N.P.C.P.P.S.România — o9atitudine ! — InfoCons (www.protectia-consumatorilor.ro) este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, ce apără drepturile consumatorilor. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata