Anul 2014 a marcat un trend pozitiv în piaţa de retail; România între fruntaşele Europei
Anul 2014 a marcat un trend pozitiv în zona de retail, România situându-se între fruntașele Europei, atât pentru partea de consum în zona food, cât și non-food, conform unui studiu al unei companii de imobiliare, remis, joi.
‘Observăm o atenție sporită din partea unor retaileri din regiune, mai ales din Polonia și Turcia, care atingând un plafon maxim în țările de origine, decid să se extindă în România datorită similarităților consumatorilor, dar și datorită unei stabilități economice validate în ultimii ani’, apreciază Sebastian Mahu, reprezentantul companiei DTZ Echinox, realizatoarea studiului.
În acest context, experții DTZ Echinox se așteaptă ca în 2015 cererea de spații comerciale să crească la toate nivelurile, inclusiv în galerii comerciale, parcuri de retail și malluri de mari dimensiuni.
Principalele arii care au cunoscut creșteri în 2014 sunt zonele de decorațiuni, fashion și servicii, însă performerul anului este zona de electronice, care la opt ani de la boom-ul pieței, simte o revigorare puternică. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)