Charles Lindbergh, primul om care a traversat în zbor Oceanul Atlantic, fără oprire

În cele din urmă, secretarul general FAI, Paul Tissandier, a informat Asociația Aeronautică Națională, la 31 august 1927, că zborul lui Lindbergh a fost certificat ca Record Mondial de Clasa C pentru un zbor fără escală pe o distanță de 5.809 kilometri.

Lindbergh a urmat o strategie riscantă pentru competiție, după ce a decis să folosească un avion cu un singur motor și să piloteze singur, pentru a evita eventuale conflicte între membrii echipajului. De asemenea, s-a lipsit de echipamente neesențiale, precum radio, sextant sau parașută, dar a luat cu el o plută gonflabilă.

”Ce fel de om va trăi acolo unde nu există pericol? Nu cred în asumarea unor riscuri necugetate. Dar nu se poate realiza nimic fără să nu-ți asumi niciun risc”, a declarat tânărul cutezător.

După ce Lindbergh a câștigat Premiul Orteig, aviatoarea americană Elinor Smith Sullivan a afirmat: ”deodată toată lumea a vrut să zboare și nu existau destule avioane pentru transport”.

Încurajat de succesul obținut și de mulțimea de admiratori din întreaga lume, a efectuat apoi numeroase zboruri, la cererea guvernului.

S-a căsătorit cu Anne Spencer Morrow (fiica ambasadorului american în Mexic, scriitoare renumită), în 1929. Soția sa i-a împărtășit pasiunea, însoțindu-l în faimoasele călătorii, devenite istorice. Familia Lindberg a ținut de multe ori prima pagină a ziarelor.

Un moment întunecat în viața lui Lindberg a fost răpirea copilulului în vârstă de un an și opt luni al tinerei familii, Charles Augustus Lindbergh. În fața casei a fost găsit un bilet, prin care răpitorul cerea pentru înapoierea copilului, suma de 50.000 de dolari. Suma a fost plătită, dar copilul nu a revenit niciodată.

Acesta a fost găsit mort la câteva luni, în apropierea reședinței Lindberg. Familia Lindberg s-a mutat în Europa, pentru a scăpa din atenția presei, după încheierea cazului numit ”Crima secolului”. În Europa s-a născut cel de-al doilea fiu al lor, Jon.

Lindberg și-a urmat pasiunea pentru invenții, inventând și brevetând prima ”inimă artificială”, în 1935. Dispozitivul creat de el era primul din lume capabil să pompeze sânge în corpul uman.

În 1935, Congresul american a votat „Legea Lindberg”, prin care răpirea unei persoane devenea delict federal.

Familia Lindberg s-a întors în SUA, în 1939, iar Charles Lindberg a aderat la ”America First Committee”, grupare politică ce reunea opozanți ai intrării voluntare a Americii în cel de-Al Doilea Război Mondial. A devenit una dintre figurile emblematice ale acestei mișcări.

În 1953, a publicat prima sa carte, intitulată ”The Spirit of St. Louis”, o analiză a istoricului zbor din 1927. Cartea a fost distinsă cu Premiul Pulitzer, în 1954. Între timp, Charles Lindberg și soția lui au continuat să efectueze zboruri îndrăznețe, din pasiune. Ultimul său zbor a avut loc în 1974, când s-a deplasat la un spital din New York, pentru un control medical. Medicii au depistat că suferă de cancer, din pricina căruia a murit, la 26 august 1974. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata