De la 1 august, Trenul Hyperion, fabricat la Craiova, va circula până la Constanţa

Trenul Hyperion, fabricat la Craiova de firma Softronic, va circula, de la 1 august până la 13 septembrie, pe ruta Craiova-București-Constanța și retur, biletele putându-se procura la urcare.

Radu Zlatian, consultant în cadrul Softronic, a declarat miercuri, că din punct de vedere al costurilor, prețul unui bilet Craiova-București este 40 lei, un bilet București-Constanța costă 40 de lei, iar un bilet Craiova-Constanța costă 70 lei. ‘Trenul va face aproape 6 ore de la Craiova la Constanța, iar doritorii unui week-end la mare pot avea o deplasare rapidă și comodă. Plecările din Craiova sunt la 5,30 în fiecare zi, iar din Constanța la 14,20 în fiecare zi. În pofida celor șase ore de călătorie, confortul este ridicat’, a spus Zlatian.

Acesta a mai declarat că trenul este omologat intern, a trecut toate încercările făcute de Autoritatea Feroviară Română și a fost pus în funcțiune conform reglementărilor legale, fiind introdus în registrul mijloacelor de transport de călători europene, în acest moment putând rula pe căile ferate europene.

‘Până acum, a fost utilizat pentru demonstrații și am reușit să arătăm că trenul funcționează bine, că pasagerii sunt mulțumiți de confort datorită faptului că, din punct de vedere al habitatului, în vagoane au condiții deosebite, este vorba de nivel redus de zgomote și vibrații, aer condiționat, asigurarea unor prize cu tensiune de 220 V pentru alimentarea unor aparate personale, Wi-Fi gratuit. Trenul a circulat pe ruta Craiova-București și 80% au fost locurile ocupate în permanență, iar în weekend nu mai erau locuri”, a mai afirmat Zlatian.

Trenul Hyperion a fost realizat de firma Softronic prin intermediul unui proiect cu finanțare europeană.

‘Toată partea de cercetare-dezvoltare, adică partea de execuție și încercările pentru validarea execuției au fost realizate prin acest proiect. Mai mult decât atât s-a făcut și pregătirea de fabricație, inclusiv dotarea cu utilaje noi de înaltă performanță (…). Toate cheltuielile legate de fabricarea prototipului, care se ridică la circa 5 milioane de lei, aparțin, însă, firmei Softronic. Proiectul, care a constat în partea de cercetare și partea de punere în fabricație, inclusiv dotarea cu utilaje, a costat peste 10,2 milioane lei, din care contribuția Softronic a fost de peste 6,2 milioane lei. Proiectul a durat doi ani și jumătate, din ianuarie 2012, și s-a finalizat în urmă cu două săptămâni’, a mai afirmat Radu Zlatian.

Potrivit sursei citate, trenul este considerat un succes, iar viabilitatea produsului este demonstrată și de faptul că acesta are avizele pentru a putea rula pe căile ferate europene.

Toate componentele principale — osii, roți, motoare, reductoare, convertizoare etc. au fost importate de la firme de prestigiu din Europa, iar în continuare, urmează ca o parte din aceste componente să fie asimilate prin forțe proprii la nivelul firmei Softronic sau cu ajutorul unor colaboratori. ‘Avem un program pentru acest lucru și sperăm să ajungem la un nivel de integrare destul de mare sau foarte apropiat de ceea ce înseamnă capabilitatea noastră tehnică și tehnologică din acest moment. Gradul de asimilare al locomotivelor fabricate de noi se apropie de 80%, deci 80% din locomotive se fabrică în Softronic’, a mai afirmat Radu Zlatian. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și
1 Comentariu
  1. K2 spune

    Bravo si … mergeti inainte. Ce bine era sa putem citi articole cu astfel de realizari si despre ARO Campulung, Tractorul Brasov, Semanatoarea, etc, dar de… am inghitit sloganul lui tata Ilici „nu ne vindem tara” si securistii lui, esaloanele 2 si 3 ale nomenclaturii comuniste, care astazi sunt prezenti in toate partidele romanesti (de stanga, de dreapta, de centru mai incolo, de drak sa le ia) au vandut toata industria Romaniei la fier vechi.

    Toata stima pentru realizarea dumneavoastra.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata