Farmaciile „Catena” oferă reduceri false consumatorilor

– APC România susţine că lanţul de farmacii CATENA induce în eroare consumatorii, evidenţiind pe bonul fiscal cu reducere de 100% materiale promoţionale care altfel se oferă gratuit

– Consumatorul are astfel impresia că a beneficiat de o reducere substanţială

– APC România afirmă că astfel de practici sunt interzise prin lege
Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România ((APC România), organizaţie de utilitate publică, a realizat în perioada 20-24 februarie 2014 o cercetare de piaţă având drept scop observarea comportamentului economic al farmaciilor în raport cu consumatorii.

În urma acestei cercetări, APC România a constatat o practică „interesantă” a lanţului de farmacii CATENA, care introduce în bonul fiscal materiale promoţionale cu o anumită valoare, acestea fiind evidenţiate la final ca o reducere, creând impresia unui economii consistente pentru consumator la achiziţionarea medicamentelor.

Broşura „O inimă sănătoasă iubeşte mai mult” este distribuită cu titlu gratuit în reţeaua farmaciilor CATENA, după cum scrie şi pe copertă. Cu toate acestea, pe bonul fiscal, materialul promoţional apare având preţul de 5 lei, la care se aplica aceeaşi reducere de 5 lei. Mai mult, pentru că au fost oferite două broşuri „gratuite”, reducerea finală pentru acestea s-a ridicat la suma de 10 lei.

Împreună cu reducerile acordate pe baza cardului de fidelitate (4,20 lei, reprezentând reducerea reală a preţului la medicamente) a rezultat un total de 14,20 lei în minus, sumă prezentată cu litere mari drept ECONOMIE, creându-se astfel consumatorului falsa impresie a unei reduceri substanţiale.

Legea interzice astfel de practici

Legea 363/2007 privind practicile comerciale incorecte, prin art. 6, interzice o astfel de practică comercială înşelătoare care conţine informaţii false sau, în orice situaţie, inclusiv în prezentarea generală, induce în eroare sau este susceptibilă să inducă în eroare consumatorul mediu, astfel încât, în ambele ipoteze, fie îl determină, fie este susceptibilă a-l determina pe consumator să ia o decizie de tranzacţionare pe care altfel nu ar fi luat-o.

Crearea falsei impresii a consumatorului că a realizat o economie importantă prin achiziţia efectuată, deşi în realitate nu este vorba de aşa ceva, produsul promoţional fiind oferit cu titlu gratuit şi fără vreun preţ tuturor, este de natură a induce în eroare consumatorul şi îl poate determina, în viitor, să revină, în speranţa unor reduceri la fel de consistente”, a precizat Costel Stanciu, preşedintele APC Romania.

Citește și
1 Comentariu
  1. o spune

    Vreau sa se stie ca unele medicamente sunt mai scumpe ca in vest. Am o cunostinta care are cancer si i s-a prescris o reteta de medicamente la niste preturi uriase. Are o cunostinta in Finlanda si a cerut sa vada cat ar costa-o acolo. Vreau sa va spun ca reteta acolo este de cateva ori mai ieftina ca aici.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata