Ioan Rus: Trebuie să găsim o schemă de ajutor de stat pentru operatorii privaţi din aviaţie

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a declarat, miercuri, 15 octombrie, că pentru operatorii privați din sectorul aviație trebuie găsită o schemă de ajutor de stat pentru finanțare.

„Una este serviciul public de interes general pe care îl fac aeroporturile mari ale statului, consiliile județene etc și cealaltă sunt operatorii privați, unde trebuie să găsim o schemă de ajutor de stat. La nivelul nostru o să găsim 2 — 3 (specialiști — n.r.) care se pricep la treaba asta. Ca să facem o chestiune coerentă, trebuie o schemă de ajutor de stat, altfel nu se poate! Ceea ce reprezintă interesul general este o chestiune care se finanțează într-un anume fel și trebuie să găsim o schemă de ajutor de stat pentru o categorie. Gândiți-vă! Nu cu patimă, nu cu ură, nu cu adversari și cu prieteni.

Trebuie să ne gândim coerent la o schemă de ajutor de stat pentru tot ceea ce înseamnă alte tipuri de zone în care un avion de un anumit tip poate să aterizeze, care nu fac parte din aeroporturile acestea, de interes public. Astea se tratează într-un fel, că așa le tratează și Comisia Europeană, pe celelalte le tratăm într-o schemă generală de ajutor de stat și să vedem ce fonduri europene găsim și acolo. Pentru asta, trebuie stat cu picioarele în apă rece în perioada imediat următoare până la finalizarea programului operațional și vedem ce idei sunt”, a afirmat Rus, la dezbaterea publică privind Master Planul General de Transport al României, sectoarele aerian și intermodal.

Șeful de la Transporturi a dat ca exemplu zona Brăila — Galați, unde este o concentrare, dar nu există niciun aeroport, situație pe care a calificat-o ca fiind nefirească.

„Zona Brăila — Galați, de exemplu, nu are niciun aeroport. E nefiresc. Trebuie să ne gândim la ceva: de unde începem, cum se derulează, pentru că se va dezvolta transportul aerian, fără nicio îndoială. După aceea, multimodalele, care la toate dezbaterile — și pe rutier și pe naval … că la Galați trebuie să fie vineri barja, pleacă trenul, trebuie cale ferată, trebuie…dar poate să plece și avionul. Nu în perspectiva următoarelor 60 de zile, dar în perspectiva următorilor ani fără îndoială”, a spus Ioan Rus.

În altă ordine de idei, ministrul Rus a reiterat faptul că România are pentru prima dată o strategie pentru dezvoltarea infrastructurii, proiectele prinse în Master Planul de Transport urmând să aibă finanțare.

„Este prima dată în istorioara noastră când avem un document strategic privind dezvoltarea infrastructurii în România. Asta se finanțează. Noi cu asta rămânem. Îl aprobăm și cu asta ne ducem. Și, atunci, toți cei implicați, cu viziune în ceea ce privește dezvoltarea infrastructurii României, care nu este una turistică, este una economică, este cea care va susține dezvoltarea economică a României, deci toți trebuie să ne gândim cu foarte mare seriozitate. De aceea, am impus acest tip de dezbatere publică, de frica mea personală să nu existe erori care să nu poată fi corectate”, a arătat oficialul MT.

Rus a dat asigurări membrii comisiei constituite la nivelul Ministerului Transporturilor pentru finalizarea Master Planului și reprezentanții AECOM vor ține cont de opiniile exprimate de operatorii de transport aerian prezenți la dezbaterea publică.

„Tot ceea ce eu pot să vă promit dvs. este că tot ceea ce va ajunge în programul operațional pentru partea de infrastructură aeriană de toate tipurile va ține cont de toate pozițiile dvs. Comisia aceasta pe care am avizat-o la nivelul ministerului receptează toate aceste poziții. (…) cu speranța mea și cu bâta lângă ei că experții mei vor pune toate acestea în practică, că nu la toate se pricepe ministrul, dar o să mă pricep să stau foarte aproape de ei încât să finalizăm un document pe care să-l prezentăm în Guvern ca program operațional valid pentru România. Toate aceste poziții ale dvs. vor face obiectul unei analize extrem de solide în comisia ministerului, împreună cu AECOM, încât majoritatea greșelilor să o corectăm și, la sfârșit, să avem un program operațional valid, pe care să îl și putem aplica”, a subliniat ministrul Transporturilor. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata