Metode simple pentru a înlătura stresul înainte de examene

Pentru copii, orice formă de vizualizare pozitivă ia forma unui amuzament pe care îl adoptă foarte repede și pe care îl adaptează mai târziu altor situații din viața lor de zi cu zi. La vârsta adolescenței, acest mic joc cere ceva mai mult antrenament, relatează site-ul huffingtonpost.fr.

Acesta îi invită pe cei care au în față bacalaureatul sau alt examen să-și regăsească sufletul de copil și să se ‘amuze’ relaxându-se cu ajutorul câtorva exerciții pentru a se simți încrezători în ziua Z.

Cheia de contact: respiraţia

Majoritatea oamenilor recurg la respiraţia toracică, ceea ce provoacă tensiuni. Or, cel mai bun mijloc de a regăsi liniștea emoţională este acela de a se reconecta la respiraţia abdominală. Luaţi exemplul bebelușilor care dorm și observaţi cum se ridică abdomenul lor la fiecare inspiraţie. Cu toţii am respirat astfel. Apoi, am uitat…

Ca și cheia de contact care îi permite motorului să demareze, respiraţia abdominală va conduce către o destindere fără efort, ca efect al antrenării.

Pentru mai multă eficienţă, puteţi adăuga o vizualizare, închipuindu-vă o culoare ceva mai închisă când tot dioxidul de carbon este expulzat prin expirare și o frumoasă lumină la inspirarea oxigenului.

Ritualul liniștitor

După cum se știe, persoanele care au de gestionat o cantitate însemnată de adrenalină (campionii, actorii…) au un gest numai al lor care le permite să se destindă. Oricine poate adopta un ritual care să fie gestul său antistres (încrucișarea degetelor, strângerea pumnului…). Pentru a găsi gestul potrivit, este preferabil să vă focalizaţi mai întâi pe respiraţie, ca în exerciţiul precedent.

Odată destins, faceţi prima mișcare care vă vine în minte. Repetând exerciţiul de mai multe ori, senzaţia de destindere va fi asociată cu acest gest. Vă va fi de ajuns să-l repetaţi în faţa foii albe pentru a simţi ușurarea. În aceeași ordine de idei, un obiect poate fi asociat gestului. De exemplu, o piatră pe care o veţi pune în buzunar și pe care o veţi atinge de fiecare dată când veţi simţi nevoia de a vă liniști.

Transformaţi ‘bulgărele’ de stres

Puţin stres este necesar pentru a stimula energia și concentrarea. Când stresul este însă prea mare, este util să învăţaţi să-l stăpâniţi pentru a nu vă deranja în timpul examenului. Iată o vizualizare simplă care vă va permite să simţiţi impactul gândirii asupra corpului.

După ce aţi efectuat zece respiraţii abdominale, încercaţi să percepeţi unde este situat ‘bulgărele’ de stres (în abdomen, de exemplu) și distingeţi-i culoarea, forma, consistenţa. Imaginaţi-vă apoi că îl micșoraţi sau îl metamorfozaţi într-o minge de spumă ușoară și colorată ori într-un un balon de săpun, o bulă de șampanie… Această transformare este liniștitoare.

Adoptaţi o atitudine pozitivă

În încheiere, iată un exerciţiu bine cunoscut de atleţii care se pregătesc să câștige o cursă sau un meci: adoptarea unei atitudini pozitive! Gândiţi-vă la toate succesele avute (chiar și la cele mai mici) și revedeţi-le. Aceste imagini sunt asociate atunci în mod inconștient cu plăcerea de a face ceva bine și de a reuși. Retrăindu-le, eliberaţi un hormon numit endorfină care are particularitatea de a favoriza starea de bine.

Este momentul de a face plinul pentru a pune toate șansele de partea dumneavoastră și de a vă imagina apoi aceeași energie în sala de examen: liniștea interioară și concentrarea își vor da mâna. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata