MFE lansează public modulul „Depunere Cerere de finanţare” în MySMIS din 28 martie

Ministerul Fondurilor Europene (MFE) intenţionează ca de luni, 28 martie, să lanseze public modulul pentru cererea de finanţare în cadrul aplicaţiei pentru depunerea online a proiectelor europene.

Versiunea 1.0 Beta a MySMIS funcţionează din 1 martie 2016. Această versiune a fost în testare internă şi testare publică. În perioada actuală se reţin cerinţele justificate şi se remediază bug-urile (nefuncţionalităţile). Avem intenţia ca în 28 martie să putem anunţa ca fiind lansat public modulul de depunere a cererii de finanţare. În acest sens, sunt funcţionale două module: un modul back-office — „Definire apel”, respectiv un modul front-office — „Depunere Cerere de finanţare„, au afirmat reprezentanţii Ministerului.

Aplicaţia pentru depunerea online a proiectelor europene a fost testată de peste 1.000 de utilizatori în perioada 8-18 martie.

Această aplicaţie IT a fost elaborată de MFE, împreună cu Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), pentru a facilita schimbul electronic de informaţii între beneficiari şi autorităţile cu atribuţii în gestionarea fondurilor europene structurale şi de investiţii.

„Prin implementarea aplicaţiei MySMIS 2014, Ministerul Fondurilor Europene răspunde prevederilor regulamentelor europene aplicabile perioadei de programare 2014 — 2020”, se arată într-un comunicat de presă al ministerului.

În data de 29 februarie, ministrul Fondurilor Europene, Aura Răducu, a declarat că aplicaţia pentru depunerea online a proiectelor europene va fi funcţională din 19 martie şi va avea opt module până în iunie.

„În perioada 8-18 martie, potenţialii beneficiari pot intra în aplicaţie. Între timp am făcut o reţea foarte modernă de Help Desk, aşa cum este şi la Comisia Europeană, un fel de call center prin care, prin telefon sau email, să i se dea omului toate informaţiile de care are nevoie şi clarificările. La nivel regional şi în fiecare judeţ facem un one-stop-shop şi avem o echipă de 2-4 oameni care stau şi asistă beneficiarii pentru că în marile proiecte pe care le-am avut în perioada anterioară beneficiarii nu au fost sprijiniţi şi informaţiile pe care le-au primit uneori au fost distorsionate şi nu din rea-voinţă. Vrem să evităm aceste nereguli. Sistemul informatic va fi funcţional după 18 martie, după această testare”, a spus Răducu.

Ea a precizat că sistemul va avea două module, după testare.

„Sistemul va avea două module după testare, dar va avea în total opt module care se vor face treptat până în iunie. Cele două module de comunicare cu beneficiarii sunt gata, respectiv apel şi cerere de finanţare, după care urmează modulul de contractare, nereguli, de raportare la Comisie”, a arătat Răducu. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata