O aplicaţie ce vrea să revoluţioneze jocurile pe telefonul mobil, creată de un canadian stabilit în Sălaj

Un canadian expert în programare stabilit într-un sat din Sălaj a pus la punct o aplicație ce vrea să revoluționeze jocurile pe mobil, oferind jucătorilor o parte din banii atrași de la sponsori sub forma unor așa-numite markere amplasate în locuri publice în țări precum România, Statele Unite, Canada, Anglia sau Germania.

Sumele colectate pe telefonul mobil variază de la un dolar până la un milion de dolari, ele fiind virate în conturile jucătorilor în momentul în care aceștia solicită banii câștigați. Principiul jocului este foarte asemănător altor aplicații actuale în care colectează bani, doar că de data aceasta e vorba de bani adevărați.

În vârstă de 40 de ani, canadianul Dale Scott Marion este căsătorit cu o româncă originară din localitatea Iaz, el fiind inventatorul unui sistem super securizat de protecție cibernetică a datelor, pus la punct de o companie în conducerea căreia se află generalul american Wesley Clark, fost comandant al forțelor NATO în timpul războiului din Kosovo.

Sătenii din Iaz îl știu drept „americanul”, chiar dacă el s-a născut și a crescut în Canada. Casa în care locuiește alături de soția sa și fiica în vârstă de doi ani atrage atenția prin curtea îngrijită, zugrăveala albă, stilul diferit de alte clădiri din zonă și, de ce nu, prin Hummer-ul argintiu parcat în fața ei. Sosit pentru prima dată în România în urmă cu șase ani, ca invitat la nunta cumnatului său, Dale Scott Marion s-a îndrăgostit pur și simplu de meleagurile natale ale soției și de firea primitoare a localnicilor, hotărând să se mute definitiv la Iaz, un sat din Sălaj cunoscut mai degrabă pentru mlaștina cu o vechime de 10.000 de ani ce adăpostește plante carnivore.

Jovial și vorbind o limbă română cu un veritabil accent ardelenesc, chiar dacă presărată cu inerente greșeli, Dale Marion este un interlocutor care te captează de la primele cuvinte, mai ales dacă rămâne la engleza sa natală. Probabil că marți, la momentul vizitei, mare parte din energia sa provenea de la reușita versiunii Beta a proiectului la care lucrează de ceva vreme: o aplicație ce vrea să revoluționeze jocurile pe mobil, conectată cu Facebook și Twitter, ce oferă jucătorilor o parte din banii atrași de la sponsori sub forma unor așa-numite markere amplasate în locuri publice.

Pentru necunoscători sau pentru cei care nu au vreme să apeleze la un motor de căutare, verificarea funcționării unei aplicații, în general software, presupune trecerea prin mai multe versiuni: Alpha — când sunt verificări interne, Beta — când se testează cu un public redus și, în fine, versiunea finală, Release.

„Astăzi am experimentat varianta Beta, pentru a vedea dacă totul funcționează, dacă jucătorii colectează banii, dacă aceștia ajung în contul lor și pot spune că totul funcționează perfect. Deja devine viral. Într-o singură zi am triplat numărul de like-uri pe Facebook și Twitter și e vorba de un mic oraș din România. Este ca și alte jocuri, doar că aici e vorba de bani adevărați. Descarci aplicația pentru mobil, o pornești și mergi afară cu telefonul. Pe ecranul telefonului vezi markere la orizont și fiecare dintre ele reprezintă bani, iar dacă mergi spre ele suficient de aproape poți colecta acești bani.

Este un joc pentru telefon, iar fiecare marker are un indiciu către markeri mai valoroși, așa că trebuie să alegi foarte bine pe care îi vei colecta. După ce colectezi banii cu ajutorul telefonului, când ajungi acasă soliciți ca banii să îți fie virați în contul tău. Am avut jucători din Șimleu Silvaniei care au colectat peste 100 de dolari astăzi. Oamenii vor fi atrași să mergă afară, să colecteze „sparecash”, să fie într-o aventură, să gândească puțin, utilizând tehnologia pentru a colecta bani„, explică Dale modul de funcționare a jocului.

O întrebare legitimă pentru un asemenea joc este de unde provin banii pe care dezvoltatorul aplicației îi pune la dispoziție.

„Este vorba de sponsorii care vor putea folosi acest joc. Poți avea markeri care să spună tot ceea ce vrei tu, să ai markeri în exteriorul unor locații ale firmei, pentru a atrage mai apoi jucătorii în interiorul locațiilor pentru a colecta bani. Atâta timp cât oamenii joacă, se produce o mică sumă de bani, ceea ce asigură finanțare pentru unele markere ici și colo. Dar adevărata finanțare a afacerii vine de la markerii ce vor exista la sponsori, legate de afacerilor lor.

Un marker al unui sponsor este diferit de cel normal, este albastru. Când mergi vei merge la un marker albastru, îți va spune să intri și să scanezi, de exemplu, un magazin, pentru a găsi o imagine și telefonul va fi utilizat ca un instrument de căutare. Această imagine va genera pe telefon un mesaj publicitar și o sumă de bani în cadrul jocului. Asta aduce jucătorul într-un magazin, într-un club, o pizzerie sau într-o cafenea. Deocamdată avem sponsori gata să intre în joc în Canada, însă astăzi e doar faza Beta. Acesta este sistemul prin care firmele practic finanțează și ceilalți markeri”, afirmă canadianul.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata