Prima româncă mecanic de locomotivă a condus primul tren de călători pe podul Calafat-Vidin

19

Ștefan Zamfir (65 de ani) stă în zona gării de la Calafat. ‘Nu am fost în Bulgaria, dar copiii au fost şi le-a plăcut mult. Românii şi bulgarii sunt fraţi, este foarte bine că avem şi tren’, consideră el. Vecinul său însă nu pare aşa de entuziasmat cu privire la tren.

‘Numai tren ne trebuia’, a ironizat el. Vezi, domnule, ca murim de foame, a spus bărbatul în timp ce repara singur un buldozer parcat în faţa casei sale. Principala nemulţumire a călătorilor bulgari aflaţi în sala de aşteptare a gării de la Vidin a fost că trenurile spre Craiova pleacă numai după-amiază.

Dacă vrei să te duci, trebuie să rămâi peste noapte, nu poţi merge doar pentru o zi, spune pensionarul Gheorghi Todorov. Acest tren este făcut numai pentru români şi pentru cei de la Sofia că au trenuri de legătură, dar nu şi pentru noi că nu avem bani de hotel la Craiova, susţine el. Acum toţi tinerii noştri vor pleca la Universitatea din Craiova, nimeni nu se va mai duce la Sofia, comentează alt pensionar. Ce este drept, trenul acum face trei ore până la Craiova, dar dacă românii repară puţin calea ferată va ajunge într-o oră şi jumătate şi Craiova va deveni un centru foarte atractiv pentru tinerii din Vidin, adaugă el.

Începând de duminică, între Craiova şi Vidin vor circula două trenuri pe zi care vor pleca la 08:00 şi, respectiv, la 13:19 de la Craiova şi vor sosi la Vidin la 11:00 şi la 16:30. Cursele de retur de la Vidin vor fi la 12:25 şi la 17:40, cu sosire la Craiova la 15:28 şi 21:06. Biletul Craiova-Vidin va costa 46 lei, iar între Craiova şi Sofia cu trenuri de legătură de la Vidin — 98 lei.

Potrivit unui comunicat de presă emis de Compania Naţională de Căi Ferate ‘CFR’ SA, circulaţia feroviară pe podul mixt (rutier/feroviar) de la Calafat — Vidin, al doilea punct de trecere peste Dunăre, va asigura un flux direct pentru traficul de călători şi de marfă şi va reduce timpul necesar pentru parcurgerea distanţei Craiova — Golenţi — Vidin.

Pentru legătura feroviară pe podul mixt de frontieră între cele două ţări, peste fluviul Dunărea, s-au executat lucrări de modernizare a 5,9 kilometri linie simplă până la staţia Golenţi, 1,9 km cale ferată în staţia Golenţi (4 linii) şi construcţia a 3,2 km linie nouă simplă electrificată care permite accesul direct de pe pod pe calea ferată Golenţi-Calafat.

‘Prin racordarea căii ferate existente Craiova — Calafat (ramură sudică a Coridorului IV Pan-European) la noul pod mixt de la Calafat-Vidin, sistemul feroviar va contribui, astfel, la dezvoltarea economică din judeţele Dolj şi Mehedinţi, prin creşterea capacităţii de transport de mărfuri şi promovarea distribuţiei mărfurilor în această regiune, şi nu în ultimul rând la consolidarea relaţiilor economice dintre România şi Bulgaria’, se menţionează în comunicatul citat.

Valoarea investiţiei pentru podul mixt Calafat-Vidin, în cazul României, a fost de 27.538.471,88 euro, sursa de finanţare fiind asigurată de Comisia Europeană, cu fonduri nerambursabile (75%) şi de Guvernul României, cu fonduri de la bugetul de stat (25%)

Cel de al doilea pod de trecere peste Dunăre între România şi Bulgaria are o lungime de aproximativ 2 kilometri, 4 benzi rutiere (două pe fiecare sens), o linie simplă de cale ferată, două trotuare şi o pistă pentru biciclişti.

Podul Calafat-Vidin a fost inaugurat în luna iunie a anului trecut dar până acum a fost folosit doar pentru transport rutier. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)


Urmăriți FINANCIARUL.RO și pe Google News