Stroe (Dacia): Piaţa auto din România este catastrofală; la un automobil nou vândut se importă 11 maşini rulate

Piaţa auto din România este una catastrofală, la ora actuală fiind aduse în ţară 11 autovehicule second-hand la fiecare maşină nouă vândută, a declarat, miercuri, vicepreşedintele Grupului Dacia Renault şi preşedinte al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), Constantin Stroe.

 „Piaţa auto din România o calific drept catastrofală. A avut o involuţie – şi nu mă feresc de cuvinte care pot să deranjeze – de la 315.000 de automobile în 2007, la o cădere de 68.000 în 2013. Cei doi producători de automobile – Dacia Renault şi Ford – au vândut în România anului 2013 doar 20.000 de automobile dintr-o producţie totală de 410.000 de unităţi. Matematic, asta înseamnă 5% din total, deci aproape că n-au vândut nimic. În acelaşi an 2013, s-au importat 221.000 de automobile second-hand – şi vorbim despre o situaţie catastrofală, care nu mai poate continua. Practic, la un automobil nou vândut în România, s-au adus 11 automobile second-hand. Producţia de automobile uşoare în România a ajuns, de la un volum total de 241.000 unităţi, în 2007, la peste 410.000 în 2013′, a spus Stroe, în cadrul unui atelier de specialitate organizat la Forumul de afaceri „Franţa – Europa de Sud-Est’.

În ceea ce priveşte exporturile, reprezentantul Dacia a menţionat că lucrurile au stat foarte bine, în top figurând Franţa, Germania şi Algeria.

„Exportul a avut o evoluţie foarte interesantă. S-au exportat de la 16.000 de autovehicule, în 2004, la 362.000, în 2013, din gama Ford şi Dacia Renault. Dacia a exportat aproape 300.000 de automobile (93% din producţie), primele pieţe fiind Franţa, Germania, Algeria şi Turcia. România e pe locul 11 în acest top…Nu s-a mai văzut nicăieri în lume ca o fabrică de automobile să vândă pe piaţa proprie volume atât de mici, cum se întâmplă la noi. Ford a exportat aproape toată producţia’, a afirmat Constantin Stroe.

Misiunea Economică Ubifrance a Ambasadei Franţei la Bucureşti a organizat, în zilele de 11 şi 12 februarie, Forumul de afaceri ‘Franţa – Europa de Sud-Est’.

La forum au fost prezenţi reprezentanţii a peste 400 de companii din 14 ţări, evenimentul constituindu-se într-un adevărat tur de forţă în domeniul business-ului.

Companiile activează în sectoare, precum: infrastructură, transporturi, energie, industrie auto, protecţia mediului, agricultură şi industrie alimentară, e-commerce, IT&C, dispozitive şi echipamente medicale. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și
3 Comentarii
  1. tuu spune

    ce dracu va mirati atata?!? Toti patronii, de la Niculae intaiul miliardar si pana la ultimul tonetar care angajeaza un om, toti se gandesc cum sa faca sa-l traga in piept pe salariat cu un salariu de 7mil. Niculae vrea sa-i dea statul gazele la 300 euro in loc de 500, pe motiv ca asa e in Germania parca, nu stiu daca e corecta cifra, dar nu asta conteaza, chestia este ca…el isi plateste oamenii lui ca in Germania cumva, si nu stim noi? In plus, foamea de bani a tuturor patronilor si actionarilor va duce in continuare la acest blocaj general. Ca isi ia lumea masini vechi…pai cine ar fi nebun sa ia un lucru vechi daca si-ar permite unul nou, dar dati la lume salarii pe masura si atunci nu veti mai sta in sedinte ” ca vai de ce nu se vinde aia, de ce nu se vinde aialalta?!?”. Pentru ca toti marii bogatasi nu se mai satura, de aia, ce e asa greu? Si culmea, tot ei se plang ca nu-si mai vand produsele…

  2. Vipera spune

    Problema cea mai mare este ca aceste importuri de mașini uzate nu sunt supuse taxarii cu TVA. Ele se importa pe diverse firme care nu plătesc nimic statului.este interesant sa vedem si care este valoarea acestor vehicule uzate. Va spun eu, sunt si mașini aproape noi care au putini km si la care prețul de vânzare este cel puțin cu 24% mai ieftine decât cele noi datorită faptului ca pt. acestea nu se plătește TVA.
    Dacă statul roman ar da mâine o lege prin care la înmatricularea unei mașini rulate trebuie sa faci si dovada plătiți TVA garantez ca vânzările de mașini noi vor creste! Piața din Romania nu este „catastrofala” ci nu are un set reguli care sa fie unitar aplicate tuturor comerciantilor.
    De asemenea asa numitii samsari trebuie sa dispară sau sa facă acest comerț organizat. Nu este posibil ca aceștia sa nu plătească nimic statului in condițiile in care desfășoară o activitate comercială permanent si nu ocazional.
    Cred ca producătorii si importatorii din piața auto trebuie sa se unească si sa forțele guvernul sa ia un set de măsuri ca sa stopeze importurile de mașini rulate pentru ca marele beneficiar ar fi chiar statul!!!!!

  3. Gore spune

    Cine este de vina pt salariul asta mic de 300 euro net,intretinere la pret de occident?La o rata pt masina noua te rup astia cu dobanda si asigurare full la masina si in plus nu mai ai siguranta zilei de munca.La noi se cheltuie o gramada de banii pe programe de reconversie profesionala cand mai bine ar face fabrici noi si vor face ei calificari daca va fi cazul.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata