Supremaţia domeniului de internet .com se va încheia până în 2020

La sfârșitul acestui deceniu extensia .com nu va mai fi principalul domeniu de internet, anticipează experți în IT, relatează luni The Telegraph în ediția sa electronică.

În prezent, domeniul .com reprezintă aproximativ 42% din totalul adreselor de internet și a fost principalul vector pentru dezvoltarea internetului în ultimii douăzeci de ani. Internetul se confruntă în prezent cu una dintre cele mai mari transformări de la începuturile sale, cu peste 1.000 de noi adrese de internet aparținând unor noi domenii, altele decât .com, urmând să devină funcționale începând cu acest an.

Extensii în grafia arabă, .sexy, .technology sau .singles sunt doar câteva dintre noile domenii care vor face internetul un spațiu foarte diferit față de ceea ce știm și folosim astăzi.

Înainte ca acest întreg proces să înceapă, erau doar 22 domenii generice de internet, cele mai cunoscute fiind .com, .net și .org. Noile adrese au inclusiv terminații geografice, precum .london sau .nyc, și sufixe internaționale cu caractere chinezești, rusești sau arabice.

Potrivit raportului NetNames Internet 2020, 92% dintre marile companii din SUA, Marea Britanie, Franța sau Germania intenționează să investească în noi nume de domenii de internet în următorii trei ani și 46% spun că deja au început să investească în această zonă.

Urmare a creșterii utilizării internetului pe piețele emergente, o proporție semnificativă a acestor noi înregistrări de domenii va cuprinde caractere non-latine, precum cele arabice, chinezești și chirilice.

‘Introducerea miilor de noi nume de domenii, variind de la .football la .shop sau chiar la .dog, va schimba radical modul în care căutăm și navigăm pe internet’, a declarat Gary McIlraith, CEO al NetNames.

Odată cu introducerea a peste 1.300 de noi domenii de internet se va crea și oportunitatea pentru ‘cybersquatting’ — practica înregistrării unor nume de domenii care încalcă drepturile unei mărci înregistrate — drept pentru care proprietarii mărcilor se confruntă cu noi riscuri și provocări în ce privește protejarea identității lor pe internet. Multe companii de renume s-au confruntat cu astfel de cazuri — Lufthansa (lufthansa.email), Burberry (Burberry.clothing) sau IBM (ibm.ventures, ibm.guru). (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata