Tiberiu Andrioaiei (PSC): România produce valori, dar nu produce capital

 

România produce valori, însă remarc cu părere de rău că țara noastră nu produce capital, iar experții români ajung să capitalizeze pentru alte state, a declarat luni Tiberiu Andrioaiei, secretarul general al Patronatului Societăților din Construcții (PSC), cu ocazia dezbaterii cu tema ‘Avantajele competitive ale României pe piața internă a Uniunii Europene’.

‘Afacerile economice și politice se fac între oameni, nu între companii. Oamenii tranzacționează încredere, iar acest lucru reprezintă un pilon important în ceea ce privește relațiile internaționale ale României. Țara noastră are totuși un avantaj important, acela de a fi un pivot în piața economică internațională. Noi avem un capital important de patrimoniu moștenit din epocile anterioare.

Românii sunt considerați a fi foarte sociabili, lucru apreciat de statele din Orientul Mijlociu, din Asia și din Nordul Africii. Impedimentul reprezentat de necunoașterea acestor limbi este însă compensat de faptul că mulți dintre cetățenii din țările respective au studiat acum 30-40 de ani în România, iar acum se află la nivelul senioratului profesional. Prin urmare, noi ar trebui să-i atragem pe acești specialiști străini, pentru a pune bazele unor parteneriate profitabile de ambele părți’, a spus Tiberiu Andrioaiei.

Acesta a precizat, totodată, că sectorul construcțiilor este unul foarte dinamic, iar românii sunt cunoscuți ca buni constructori.

‘În calitate de reprezentant al Uniunii Generale a Industriașilor din România — UGIR 1903, pot să afirm că suntem interesați de interconectarea sectoarelor economice. Vreau să subliniez că sectorul construcțiilor este unul foarte dinamic, iar românii sunt cunoscuți ca buni constructori’, a mai spus secretarul general al PSC.

Dezbaterea ‘Avantajele competitive ale României pe piața internă a Uniunii Europene’ a fost organizată de Institutul European din România și Academia de Studii Economice/Facultatea de Relații Economice Internaționale, în cadrul campaniei de promovare și diseminare a rezultatelor proiectului de cercetare Studii de Strategie și Politici (SPOS) 2013.

Potrivit studiului, industria auto reprezintă un sector semnificativ pentru economia României, aceasta captând resurse extrem de variate și implicând o gamă largă a actorilor economici.

‘Datele statistice pentru România arată că în ultima perioadă industriile creative au avut în general un trend ascendent și și-au câștigat un rol important la nivel macroeconomic. La nivel național, principala caracteristică a sectoarelor creative este aceea că, spre deosebire de celelalte ramuri, acestea sunt concentrate preponderent la nivelul unei singure regiuni/unui singur județ, în acest caz fiind localizate în principal la nivelul Bucureștiului’, se arată în studiul citat. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata