Un tânăr din Miercurea Ciuc a dezvoltat în Europa de Sud Est o afacere înfloritoare cu trufe

În cee ce privește prețul trufelor, acesta este foarte diferit și depinde de foarte multe aspecte. La trufele negre, de vară, prețul la producător poate oscila drastic, iar diferența este dată, în special, de momentul în care sunt culese. Dacă înainte de 15 septembrie are un preț și se numește trufă de vară, după 15 septembrie se numește trufă de Burgundia și costul ei se poate dubla.

‘Francezii au introdus această diferențiere, din motive de marketing. De la 15 septembrie, pe perioada de toamnă, trufele se maturizează mai bine și devin calitativ mai bune, dar este exact aceeași specie. Dar se folosește și această diferențiere ca să se dubleze prețul. Dacă înainte de 15 septembrie trufa de vară a fost 80 euro, la producător, s-ar putea ca, în două zile, să fie 130 sau 150 Euro, pentru că deja se numește trufă de Burgundia’, a precizat Oszkar Fekete.

La trufele albe, prețul este de 10 ori mai mari față de trufele de Burgundia și de 20-30 de ori mai mare decât cele de vară. În plus, prețul la restaurant este mult mai ridicat decât cel pe care-l practică trufarii.

‘La trufari este un preț de bază, la un comerciant se mai adaugă ceva, la distribuitor încă ceva, ajunge la restaurant care, în general, dublează prețul la farfurie. Deci, este un lanț foarte lung și (..) s-ar putea ca de la 50 euro, cât primește trufarul, aceeași trufă să ajungă la 400 de euro în farfurie, la restaurant’, precizează Oszkar.

El vrea să spulbere și mitul că există o bursă a trufelor și spune că prețul este dictat de piață, în special de italieni care sunt ‘lideri mondiali în afacerea cu trufe’, Italia fiind și țara cu cel mai mare consum.

În țara noastră, se consumă trufe în restaurante din București, Timișoara sau Cluj, existând chiar și la Miercurea Ciuc unul care are în meniu astfel de produse, dar pentru că numărul lor este foarte mic, firma lui Oszkar nu are desfacere în România.

Tânărul din Miercurea Ciuc susține că nu s-a gândit niciodată la această activitate ca la o afacere, ci ca la o pasiune pe care și-a dezvoltat-o. În plus, chiar dacă el și prietenul lui au fost primii care au inițiat această activitate în România, știe că ei nu pot face totul și de aceea spune că nu are nicio problemă cu concurența.

‘Eu niciodată nu m-am uitat la această activitate ca o afacere, eu am făcut pentru că mi-a plăcut și în momentul de față tot așa abordez această temă. Și chiar dacă acum devine tot mai greu (…) încercăm să ne păstrăm poziția pe piață, pentru că noi întotdeauna suntem cei care am fost cu un pas înainte și ceilalți veneau după noi. În momentul de față, deja pregătim pasul următor, pe care nu-l vom spune, și sper ca de anul acesta să pornim cu idei noi. Întotdeauna am găsit ceva nou în această industrie și chiar mi-a plăcut, nu mi-am făcut probleme cu concurența’, subliniază Oszkar.

El a adăugat că, în România, nu există deocamdată o legislație care să reglementeze această activitate, atât pe cea a trufarului cât și statutul câinelui de căutare și spune că este deschis să se implice în elaborarea acesteia, atunci când ‘industria va cere asta, când va fi o necesitate’. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata