Creșterea Apelurilor de Urgență prin tehnologia eCall în românia
Statistici relevante pentru perioada 2020-2021
Între ianuarie 2020 și iunie 2021, România a înregistrat peste 4.200 de apeluri la numărul de urgență 112, realizate prin intermediul sistemului eCall, o tehnologie instalată pe autoturismele noi. Aceasta permite transmiterea automată a informațiilor esențiale în caz de accident rutier, inclusiv poziția geografică a vehiculului și datele sale de identificare. Informațiile au fost prezentate marți de purtătorul de cuvânt al Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS), Cătălin Chirca.
Detalii despre apelurile efectuate
Conform statisticilor STS, din totalul celor 189.213 apeluri la 112 legate de accidente rutiere în aceeași perioadă, un număr semnificativ – respectiv 4.286 – au fost generate prin sistemul eCall. Dintre acestea, aproximativ 850 s-au activat automat ca urmare a impactului, iar restul au fost inițiate manual de către ocupanții vehiculului.
Cătălin Chirca a explicat că tehnologia eCall facilitează nu doar declanșarea automată a apelurilor după un accident grav dar și inițierea acestora manual din partea șoferilor sau pasagerilor.Odată ce un apel este activat, sunt transmise informații vitale pentru echipele medicale și autoritățile competente: coordonatele geografice ale vehiculului, direcția sa și detalii despre mașină.
Răspuns rapid în situații critice
În cazul în care persoana aflată la volan devine inconștientă după un accident și se activează sistemul eCall, apelul este redirecționat imediat către autoritățile responsabile cu intervenția rapidă.
Implementarea tehnologiei la nivel european
România se distinge pe plan european datorită implementării timpurii a serviciului eCall; STS fiind prima instituție din Europa care l-a integrat național încă din anul 2013 într-un program pilot. Începând cu aprilie 2018, toate automobilele fabricate în uniunea Europeană sunt obligate să fie dotate cu acest sistem.
Cristian Nevzoreanu, director responsabilitate socială al unui grup producător auto vital pe piața românească, subliniază că automobilele mai vechi nu pot fi echipate cu această tehnologie avansată și nu oferă același nivel ridicat de siguranță ca modelele recente dotate cu eCall. El menționează că sistemul este conceput să se activeze automat doar în cazul unor accidente severe care provoacă deformări structurale ale vehiculului.