Aproximativ 4,75 milioane de români vor să cumpere cel puţin un produs de „Black Friday”

 

Aproximativ 4,75 de milioane de români au intenția de a cumpăra cel puțin un produs cu ocazia ediției din acesta an a campaniei reducerilor ‘Black Friday’, mai mult cu 1,3 milioane față de numărul consemnat la evenimentul din 2013, arată rezultatele unui studiu de specialitate, dat publicității miercuri.

Numărul românilor care au auzit de reducerile din cadrul ‘Black Friday’ a ajuns, anul acesta, la 63% în rândul persoanelor cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani. Astfel, în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, se observă o creștere cu aproape o treime a numărului de persoane (+ 1,7 milioane) care au informații despre ‘Vinerea Neagră’, conform studiului Millward Brown România.

În ceea ce privește intenția de cumpărare, cercetarea relevă faptul că, în 2014, aproximativ 4,75 milioane de persoane au în plan să achiziționeze cel puțin un produs care beneficiază de reducere. Practic, 38% dintre românii cu vârsta între 18 și 65 de ani s-au încadrat la categoria de răspunsuri ‘probabil voi cumpăra’ sau ‘sigur voi cumpăra’.

La fel ca în anii precedenți, în rândul bărbaților și al segmentului de tineri (24-34 de ani), se observă un nivel al intenției de cumpărare semnificativ mai ridicat decât la nivelul populației generale. Față de media generală de 13% a celor care au auzit de ‘Black Friday’ și spun că ‘sigur vor cumpăra’, în cazul bărbaților media urcă la 15%, iar în cazul tinerilor la 16%.

În acest an, în ‘Vinerea Neagră’, lista de cumpărături este compusă, în medie, din două categorii de produse. Pe această listă se regăsesc cel mai frecvent electrocasnicele mici (36%), cum ar fi aspiratoarele, mixerele, roboții de bucătărie, iar televizoarele (30%) și telefoanele mobile (20%) le urmează, potrivit intenției de achiziție.

Televizoarele și telefoanele mobile sunt și categoriile care înregistrează cea mai mare creștere a intenției de cumpărare față de 2013. Astfel, sunt cu 11% mai multe persoane în cazul televizoarele și cu mai multe 9% în cazul telefoanelor mobile.

Studiul Millward Brown România a fost realizată pe un eșantion reprezentativ la nivel național, în rândul a 2.000 de respondenți din mediul urban și rural, cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani. Interviurile au fost realizate telefonic în perioada: 31 octombrie — 3 noiembrie 2014. Eroarea de eșantionare este de +/—2,2%. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

 

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata