Centrul Vechi, cea mai importantă atracţie a Capitalei pentru majoritatea bucureştenilor

Peste 80% dintre locuitorii Capitalei consideră Centrul Vechi cea mai importantă atracție a orașului, principalul loc de ieșit și destinația pe care o aleg atunci când își invită prietenii din străinătate, conform unui studiu realizat de grupul de restaurante City Grill și Quantix Marketing Consulting, remis, luni.

Această poziționare se va menține și în anii imediat următori, respondenții fiind de acord că această zonă va continua să se dezvolte și să atragă vizitatori, atât localnici cât și străini, unul dintre motive fiind concentrația de locuri pentru servit masa sau pentru distracție.

Peste 80% dintre respondenți susțin că Centrul Vechi este zona cu cele mai multe restaurante din București în timp ce 68% îl percep ca fiind locul cu cele mai multe posibilități de distracție.

Dat fiind aceste considerente, se remarcă și afluxul de străini, fie că sunt turiști sau persoane care lucrează temporar pe teritoriul României. Aproape 89% dintre respondenți consideră că Centrul Vechi este principalul loc în care poți invita un prieten din străinătate. De asemenea, 88% dintre participanții la studiu susțin că, în ultima perioadă, vezi tot mai mulți străini în această zonă, ceea ce se datorează, cel mai probabil, faptului că prețurile sunt mult mai accesibile decât cele din majoritatea capitalelor europene, iar viața de noapte mult mai vibrantă.

Afluxul mare de străini, designul cosmopolit al localurilor și serviciile din ce în ce mai bune reprezintă principalele motive pentru care mai mult de jumătate dintre cei chestionați consideră Centrul Vechi o zonă „ca în Occident”, deși specificul local îi oferă o notă de unicitate.

Restaurantul preferat de bucureșteni pentru invitații lor din străinătate este Caru’ cu Bere, conform datelor relevate de cercetare.

Bucureștenii au, potrivit studiului, încredere în bucătăria românească, atât prin prisma meniului, cât și a ingredientelor folosite. 79% dintre participanții la studiu afirmă că preferă produsele alimentare românești, în timp ce 65% le consideră sănătoase.

„Segmentul bucureștenilor care ies să ia masa în oraș este tot mai vizibil, fiind în creștere atât ca număr, cât și ca grad de sofisticare. Bucureștiul este un caz special, fericit, în România, unde venitul mediu este de aproximativ 1.500 de euro pe familie. Având în vedere acest venit, oamenii sunt dispuși, educați și își și permit să iasă la restaurant pentru simplul motiv de a lua masa. În plus, dacă găsesc un meniu de prânz sub 5 euro, bucureștenii sunt dispuși să facă din acest lucru un obicei’, a adăugat Ramona Popescu, marketing manager al grupului City Grill.

Cercetarea a fost realizată online, în luna mai 2014, pe un eșantion de 765 de respondenți, reprezentativ la nivelul Capitalei, pentru segmentul 18 — 50 de ani. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata