Companiile europene irosesc anual 9,6 miliarde de euro, prin utilizarea ineficientă a soft-urilor de business management

Companiile din Romania și restul Europei risipesc anual fonduri în valoare de 9,6 miliarde euro, prin faptul că nu utilizează software-ul de business la întreaga capacitate, potrivit unui studiu comandat de Sage, unul dintre cei mai mari lideri globali în furnizarea soluțiilor și serviciilor de business management.

Studiul, la care au participat 600 de manageri IT din companii din Uniunea Europeană, arată că fiecare dintre cele 222.628 de firme de mărime medie din Europa, irosește anual 43.138 de euro, prin neutilizarea eficientă a acestor tehnologii, iar fondurile totale care se pierd ating 9,6 miliarde de euro, ceea ce înseamnă că 88% din totalul companiilor care au investit în implementarea soft-urilor de business management nu reușesc să le folosească la adevărata lor capacitate.

Potrivit studiului, în România 40% dintre respondenți au menționat că programele software de business management au prea multe funcționalități în raport cu nevoile lor, iar 40% se plâng de lipsa training-ului în folosirea programelor respective.

‘Studiul ar trebui să fie considerat ca un mare semnal de alarmă pentru toate companiile din Europa care cheltuie miliarde de euro pe software de business management și care nu este utilizat la întreaga capacitate. Software-ul de business ar trebui să fie o componentă cheie a strategiei planului de dezvoltare pentru orice companie de dimensiuni medii, dar în momentul de față există o discrepanță între soluțiile cumpărate și nevoile de business reale. Cei care iau aceste decizii într-o companie nu iau în calcul suficient de mult utilizatorii finali, ci încearcă să găsească soluții universale, în loc să scoată în evidență produsele centrate pe utilizatorul final. Companiile medii trebuie să se gândească la utilizatori și să înțeleagă cum le va fi cel mai bine angajaților să folosească investițiile companiei’, arată Christophe Letellier, CEO, Sage Mid-Market.

Eficiența este factorul cheie care trebuie să fie adresat de software-ul de business, potrivit studiului.

65% dintre respondenți indică acest aspect ca fiind nevoia principală a oricărei afaceri. În România, acest aspect este menționat de 74% dintre respondenți. Pe de altă parte, doar o treime (34%) dintre țări percep software-ul de business ca pe o cale către creșterea afacerii.

Studiul mai relevă faptul că Social Media devine un segment care atrage tot mai mult atenția companiilor, 64% dintre acestea indicând că doresc ca o astfel de componentă să fie inclusă în soft-ul de business management. Și componenta cloud continuă să domine agenda IT, 76% dintre companii intenționând să investească în viitor în software de business bazat pe cloud.

La acest capitol, în România lucrurile stau puțin diferit. Aici, 72% dintre companiile de dimensiune medie consideră segmentul Social Media ca un element important al unui software de business management, iar 66% dintre companiile medii de pe piața locală plănuiesc să investească în software de business bazat pe cloud, arată analiza.

Studiul a fost realizată de Redshift Research Crowdology, în aprilie 2014, pe 600 manageri IT în companii cu un număr între 250 și 1.000 de angajați.

Sage Group plc, este unul dintre principalii dezvoltatori mondiali de (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata