Profilul utilizatorului român de internet: femeie de 20-24 de ani, cu studii superioare

Profilul utilizatorului român s-a modificat faţă de anul 2009, internetul românesc fiind dominat de femei, cu vârsta cuprinsă între 20 şi 24 ani, care îşi petrec cel mai mult timp în Capitală, conform rezultatelor campaniei de Studii demografice trafic.ro.

Campania a fost derulată în perioadă 25 mai – 20 iunie, pe 2058 de site-uri din România, pe un eşantion reprezentativ de 42.000 de respondenţi.

În 2010, bătălia sexelor este câştigată de femei (53%), cu aproximativ 6 procente în plus faţă de utilizatorii de sex masculin (47%). Din totalul respondenţilor, 50% sunt necăsătoriţi, surclasând-i pe cei care preferă instituţia căsătoriei sau cei care locuiesc cu partenerul (44%).

Ca şi în 2009, topul este dominat de vârsta de 20 – 24 ani (22%), procentaj urmat de cei cu vârstele de 25-29 ani (16%), 30 – 34 ani (14%) şi 40 – 49 ani (14%). Categoriile extreme de vârstă formează cea mai mică parte din audienţă: cei sub 14 ani (3%) şi cei de peste 60 de ani (2%.)

Majoritatea respondenţilor locuiesc în România (94%), urmaţi de cei din Republica Moldova (2%) şi din Germania (0,2%). Principalele oraşe în care internautul român îşi petrece cel mai mult timp sunt Bucureşti (25%) şi judeţele Iaşi (5%), Cluj (5%), Constanţa (4%) şi Prahova (3%).

Utilizatorul român preferă în continuare desktopul/PC-ul într-o proporţie de 76%, procentaj dublu comparativ cu utilizatorii de laptop (44%). Ambele tipuri de calculatoare sunt împărţite în proporţie de 36% cu altcineva, fapt demonstrat şi de parolarea calculatorului în proporţie de 43%. Telefoanele mobile sunt utilizate de 13% şi smartphone-urile de o pătrime dintre aceştia (4%).

În ceea ce priveşte obiceiurile de consum ale internetului, utilizatorul român intră cel puţin o dată pe internet (90%), de cele mai multe ori de acasă (90%) şi de la serviciu (34%).

‘Epoca internet cafe-urilor a apus, lucru indicat de procentul scăzut al celor care mai folosesc acest mijloc de acces: 1,7%. Creşterea numărului de terminale a dus la creşterea accesului la Internetul mobil. În 2009, numai 5% accesau internetul de pe drum’, a afirmat Ionuţ Tudor, Project Manager trafic.ro.

Când navighează pe internet, atenţia reprezentanţilor de ambele sexe se îndreaptă în proporţie de 72% către ziare/ reviste online, comunităţi – 53%, site-uri cu locuri de muncă 43% şi site-uri auto 31%.

În offline, utilizatorul român este interesat de domenii ca medicină, sănătate, alimentaţie (46%), urmate de evenimente/ ştiri despre România (45%), familie şi viaţă de cuplu (37%), turism – călătorii (40%).

În timpul liber, majoritatea preferă activităţile din cadrul locuinţei – 70% navighează pe Internet, iar 60% se uită la televizor, în detrimentul petrecerii timpului cu familia lor (59%) şi a ieşirii cu prietenii (54%).

trafic.ro este primul serviciu de monitorizare şi analiză în timp real a audienţei web din România ce permite compararea performanţei a peste 40.000 de site-uri din online-ul românesc.

Citește și
2 Comentarii
  1. melc spune

    Cum?!?!? 20 de ani si studii superioare?
    Tocmai v-am sters site-ul din „favorites”. Succes in continuare.

  2. @melc spune

    Se refera la lucruri diferite:

    1. Cea mai mare parte a userilor de internet sunt femei intre 20 si 24 de ani
    2. Cea mai mare parte a userilor de internet au studii superioare. In randul celor cu studii superioare intra femeile si barbatii de orice varsta, nu numai cei din intervalul 20-24.

    Si apropo, le-ai facut un bine daca i-ai sters din ‘favorites’.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata