Sticla inteligentă de vin care păstrează întocmai calităţile băuturii până la 30 de zile

O companie americană din Boston, Kuvee, a lansat sticla inteligentă de vin, care permite ca băutura din recipient să îşi păstreze proprietăţile până la 30 de zile de la desfacere, graţie unei tehnologii care evită contactul cu oxigenul din aer, scrie AFP.

Sticla poate fi precomandată pentru suma de 179 de dolari, însă va fi livrată abia în octombrie pentru locuitorii din California şi Massachusetts şi din decembrie pentru celelalte regiuni ale Statelor Unite. Sticla este goală şi trebuie „încărcată” cu o altă sticlă livrată de un producător într-un format special, similar modului în care este folosit un cartuş de cerneală.

Consumatorul care vrea să folosească această sticlă trebuie să comande vinul de la anumiţi producători din California, cu preţuri ce variază între 15 şi 50 de dolari sticla.

Sticla inteligentă are un mecanism ce conţine o valvă ce permite servirea vinului fără ca oxigenul din aer să intre în contact cu licoarea şi să afecteze băutura.

În condiţii normale, oxigenul nu permite conservarea calităţilor vinului mai mult de o zi de la desfacerea sticlei obişnuite.

O altă companie mică din Massachusetts, Coravin, a lansat în 2013 un sistem care permite extragerea vinului din sticlă cu ajutorul unei seringi fără a scoate dopul sticlei, ceea ce permite de asemenea evitarea contactului cu oxigenul.

Sticla are un ecran tactil şi dispozitiv Wi-Fi integrat prin intermediul cărora consumatorul poate afla exact cât vin mai este în sticlă (câte pahare), poate primi informaţii despre originea şi procedeul de vinificare al licorii pe care o degustă, dar poate şi să comande online un anumit sortiment de vin dintre cele care-i sunt sugerate în funcţie de preferinţele sale, plătind acelaşi preţ ca în magazin, conform kuvee.com. Kuvee este o afacere de tip start-up care a reuşit să strângă, până în prezent, din investiţii, şase milioane de dolari. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES) Foto: facebook.com/ Kuvee

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata