Brandul britanic Burberry prinde viață pe podiumul de prezentare
Daniel Lee, noul director de creație al Burberry, a prezentat luni seară la Londra primul său spectacol pe podium, care ar trebui să ajute la transformarea brandului britanic de lux într-o afacere de 4 miliarde de lire sterline.
Desfășurat într-un cort vast amplasat în Kennington Park, a avut toată efervescența și emoția unui mare debut, cu un amestec eclectic de invitați prezenți.
Regizorul filmului lui Elvis, Baz Luhrmann, a fost acolo alături de editorul Vogue Anna Wintour și de fostul designer și director executiv al Burberry, Christopher Bailey. Activista Bianca Jagger, actrița Selma Blair și artiștii Skepta și Shygirl, care au jucat în prima campanie Burberry sub Lee, au fost serviți cu toddies calde și ciocolată caldă vegană din căni de oțel inoxidabil ca și cum ar fi fost în sudul Londrei pentru o noapte de glamping de marcă.
Ei au fost acolo pentru a lua în noua viziune a lui Lee pentru Burberry, un brand pe care el și directorul executiv Jonathan Akeroyd, care s-a alăturat de la Versace în aprilie, s-au angajat să facă din nou “britanic”.
Este principalul punct de diferențiere al Burberry pe o piață a bunurilor de lux în valoare de 353 miliarde de euro, condusă de mărci franceze și italiene susținute de conglomerate, și un pilon cheie în strategia lui Akeroyd de a crește vânzările de la 2,8 miliarde de lire sterline la 4 miliarde de lire sterline în următorii trei până la cinci ani.
Directorul creativ al Burberry, Daniel Lee, a declarat că a vrut să “celebreze ceea ce este grozav în Marea Britanie” în primul său spectacol, organizat în sudul Londrei.
“Este unic și ne ajută să ieșim în evidență pe o piață aglomerată”, a declarat directorul executiv investitorilor în noiembrie.
Decizia de a expune într-un cort de-a lungul unei străzi care a găzduit în trecut cea mai veche squat din Londra, mai degrabă decât să se întoarcă la spațiul de prezentare din Hyde Park al predecesorului Bailey în casa de sticlă, a fost punctată.
“Am vrut să sărbătoresc ceea ce este grozav în Marea Britanie”, a spus Lee. “Ceea ce este atât de unic la Londra este că te duci pe stradă și ești înconjurat de oameni din atât de multe domenii de viață, toți trăind împreună”.
Au ieșit modelele înfășurate în trenciuri de culoare noroi, împodobite cu gulere de blană falsă în verde petrol, strângând sticle de apă caldă la pieptul lor. Au fost expuse jachete de campanie și pantaloni tăiați din garbardină de vară și dintr-un bumbac robust cu imprimeu roz, adus din arhivă.
Logomania logomania care a fost un punct de aprindere în colecțiile fostului designer Riccardo Tisci a fost absentă, dar a fost înlocuită de un atac al semnăturii casei de șah într-o paletă conflictuală de ciocolată și afine, galben și violet pe kilturi sfrijite cu colanți asortați, cămăși de flanelă și costume pentru bărbați.
Rochiile și păturile au fost stropite cu emblema recent reinstalată a casei Equestrian Knight Device, pe care Tisci a dezbrăcat-o de pe logo-ul Burberry în 2018. Dacă nu era clar că acesta era un nou Burberry, tricourile inscripționate cu cuvintele “vânturile schimbării” au fost un memento recurent.
Mai importante decât hainele – pentru finanțele Burberry, cel puțin – au fost accesoriile.
Akeroyd a promis să “dubleze în linii mari” vânzările de pantofi, genți și alte accesorii ale mărcii până în 2027 și mizează pe abilitatea lui Lee de a crea hituri care să rivalizeze cu geanta Pouch și cu pantofii țesuți Lido mules care au avut un succes atât de mare pentru angajatorul său anterior, Bottega Veneta, deținută de Kering.
Lee a spus că a petrecut mai mult timp la fabricile de marochinărie Burberry din Florența decât la Londra de când a început. Gențile sale de șa și ghiozdanele din piele, închise cu “b” minusculi și abundent drapate cu blană de vulpe falsă, sunt menite să fie genul de “genți pe care le poți arunca pe podea”, a spus el.
Mai promițătoare au fost cizmele de drumeție groase și mocasinii din piele de căprioară cu vârf pătrat pe care le-a transformat în mules și cizme până la genunchi, care sunt suficient de distincte pentru a atrage cumpărătorii aflați în căutare de accesorii care semnalează statutul.
Cu siguranță, evenimentul a fost eficient în prezentarea unui nou capitol pentru Burberry, unul care s-a simțit mai britanic. Dar dacă acest nou Burberry este suficient de dezirabil și aspirațional pentru a permite brandului să își atingă obiectivele înalte de vânzări rămâne un semn de întrebare.
Sursa – www.ft.com