Chanel spune că creșterea economică din SUA a încetinit în ultimele șase luni
Creșterea casei de lux iconice Chanel în SUA a încetinit în ultimele șase luni, indicând o moderare pe cea mai mare piață de lux după un boom de mai mulți ani.
A doua marcă de lux din lume după venituri, care este deținută privat, crește în prezent “cu o singură cifră” în SUA, a declarat directorul financiar Philippe Blondiaux pentru Financial Times, după ce anul trecut a crescut cu aproape 10% în America – unde SUA reprezintă majoritatea vânzărilor – anul trecut.
“Am avut o slăbire în SUA, deci nu diferită de unii dintre concurenții noștri, din noiembrie 2022, iar acest lucru a continuat în primele luni ale lui 2023”, a spus Blondiaux.
Chanel a înregistrat venituri record de 17,2 miliarde de dolari în 2022, în creștere cu 17% de la an la an.
Compania pariziană veche de 113 ani, fondată de designerul Coco Chanel, este deținută de familia Wertheimer, iar directorul executiv Leena Nair a exclus o ofertă publică inițială, insistând asupra faptului că societatea va rămâne în proprietate privată.
Îngrijorările legate de perspectivele sectorului luxului, după mai mulți ani de creștere fără precedent, au afectat acțiunile cotate la bursă în această săptămână, o combinație de preluare a profiturilor și de îngrijorări legate de perspectivele pentru SUA, care au șters peste 60 de miliarde de dolari din valoarea sectorului în decurs de două zile.
Acțiunile liderului mondial LVMH au scăzut cu 6,8% în această săptămână, la fel ca și cele ale proprietarului Gucci, Kering, în timp ce Hermès a scăzut cu 4,3%.
“Menținem o perspectivă foarte puternică pentru 2023, poate o perspectivă mai pozitivă decât ceea ce s-a reflectat în ultimele zile (în timpul vânzării)”, a declarat Blondiaux. “Acestea au fost convingerile analiștilor și modul în care văd evoluția industriei în 2023, dar în ceea ce ne privește, suntem încrezători în perspectivele pentru acest an”.
El a adăugat că nu se așteaptă la o schimbare a tendințelor de creștere pentru industria de lux în 2024 și 2025. “Rămânem pozitivi pentru industrie, dar aș spune că și mai mult pentru Chanel.”
Cu toate acestea, conferințele din sectorul luxului organizate de Morgan Stanley și HSBC au dat o notă mai sobră asupra perspectivelor industriei în această săptămână, schimbând starea de spirit după mai mulți ani de creștere puternică și venituri record.
“Cererea din SUA pentru lux rămâne lipsită de strălucire, în special în cazul consumatorului tânăr (și) aspirațional”, au scris joi analiștii de la HSBC, menționând în același timp că “în afara SUA, nu pare să existe prea multe motive de îngrijorare” și că recenta vânzare a fost “probabil fără legătură cu fundamentele”.
Slăbiciunea în rândul unor astfel de cumpărători aspiraționali este probabil să aibă un impact mai mic asupra mărcilor de top, cum ar fi Chanel, decât asupra celor care se adresează mai mult consumatorilor de lux de pe piața medie.
Jumătate din creșterea veniturilor casei anul trecut s-a datorat creșterii prețurilor, a declarat compania.
Chanel a crescut în mod semnificativ prețurile pentru produsele sale de bază de la începutul pandemiei, reflectând tendințele din întreaga industrie, unele genți de mână fiind acum vândute cu 74% mai mult în Marea Britanie decât în 2019, potrivit Jefferies.
“Realitatea este că suntem cele mai exclusiviste sau una dintre cele mai exclusiviste mărci (și) intenționăm să menținem această poziționare. Dar, în viitor, evoluția prețurilor noastre va depinde de doi factori: inflația și efectele valutare”, a declarat Blondiaux.
În China, cea mai mare piață de creștere a luxului, Chanel a declarat că își revine cu o creștere de două cifre în China continentală, după ce blocajele zero-Covidiu de la sfârșitul anului trecut au adus o mare parte a industriei aproape în impas în această țară.
Turismul chinezesc, un motor cheie al vânzărilor de lux, este, de asemenea, din nou în creștere, a declarat Chanel. Anul trecut, vânzările către cumpărătorii chinezi din Franța au scăzut cu 90% în comparație cu 2019, dar până în luna aprilie a acestui an și-au revenit pentru a fi cu doar 14% sub nivelurile de dinainte de pandemie în termeni valorici – deși traficul a scăzut încă la aproape jumătate.
“Partea cea mai bogată a clientelei chineze este cea care călătorește în prezent”, a spus Blondiaux. “Cel mai limitativ factor care împiedică astăzi o revenire completă a consumatorilor chinezi în Europa este capacitatea de zbor”, a adăugat el.
Sursa – www.ft.com