NASA lansează noul său avion revoluționar, denumit ”fiul modelului Concorde”, care va ajunge la o viteză de Mach 1,4 sau 1.728 de kilometri pe oră
În transportul aerian din anul 2022, NASA intenționează să dea o mare lovitură în toată lumea, în industria aviatică, cu noul său avion revoluționar, denumit ”fiul modelului Concorde”.
Aeronava, care va ajunge la o viteză de Mach 1,4 sau 1.728 de kilometri pe oră, a încheiat cu succes testele efectuate în tunelul aerodinamic, dirijate de inginerii de la NASA, la Glenn Research Center din Cleveland, Ohio, Statele Unite.
Astfel, noul avion model X-59 QueSST va fi unul supersonic și va fi mai rapid decât viteza sunetului, la fel ca Concorde, care a fost retras în anul 2003, potrivit Daily Mail.
În contextul parteneriatului, avionul este dezvoltat de Agenția spațială americană NASA și de compania Lockheed Martin, iar testele finale sunt așteptate să fie finalizate spre sfârșitul anului 2022. Modelul X-59 QueSST va fi capabil să zboare de la Londra la New York în doar trei ore, fără să mai producă ”boom”-ul sonic, pe care îl provoca avionul Concorde.
Specific dotărilor speciale, constructorii spun că noul avion X-59 va avea 29,5 metri lungime, anvergura aripilor de 9 metri, iar nasul său lung de 9 metri este proiectat în mod special pentru a minimaliza șocurile de la contactul cu aerul, atunci când aeronava zboară cu viteze foarte mari.
În opinia sa, ”Aceasta este oportunitatea echipei de a obține date privind nivelurile scăzute de zgomot produse în tunelul de vânt. Totul se reduce la capacitatea noastră de a măsura sunetul”, a spus Clayton Meyers, manager adjunct al proiectului din cadrul NASA.
În contextul mediului, în cele din urmă, proiectul noului avion X-59 al NASA își propune să elimine zgomotele asurzitoare care au răsunat deasupra orașelor în epoca Concorde, în timp ce zboară cu viteze de până la Mach 1,4.
Boom-ul sonic poate genera cantități enorme de energie sonoră, de până la 110 decibeli, la astfel de abvioane supersonice, dar X-59 este proiectat să atingă doar 60 de decibeli la sol.
Aşadar, noul avion X-59 al NASA va putea zbura până la altitudini de până la 16.000 de metri și va putea transporta doar un pasager, în cazul primului prototip.