Optimizare SEO tehnică: Asigură-te că Google te vede cu ochi buni în noul an!
Optimizarea SEO reprezintă o tehnică de promovare, din sfera marketingului digital, tot mai populară în rândul antreprenorilor care își doresc să ia „cu asalt” Internetul – mai precis, să domine piața virtuală de bunuri și servicii, pe anumite segmente bine determinate.
Mai mult decât atât, nu vorbim despre o creștere a popularității măsurată doar în termeni de notorietate, ci privind și nivelul de aplicabilitate în sine. Cu alte cuvinte, majoritatea antreprenorilor digitalizați, de succes, contractează servicii de optimizare SEO pentru a-și face mai vizibilă și, deci, mai profitabilă afacerea desfășurată pe Internet.
Așadar, pentru mulți astfel de antreprenori, dar și pentru un număr semnificativ de specialiști în marketing ori simpli internauți, conceptul de optimizare SEO, cel puțin în teorie, nu mai este ceva complet necunoscut. În anul 2023, Internetul, Google și chiar însăși Search Engine Optimization au ajuns deja la un prag al evoluției în care nu mai reprezintă o „enigmă”, ca în trecut.
Totuși, putem aprecia că, odată cu 2023, competiția privind comerțul electronic ar putea atinge apogeul, cunoscând însă și anumite limite. Oferta devine foarte diversificată, iar concurența – foarte acerbă. În urma pandemiei COVID-19, care a stârnit un interes foarte intens pentru shopping-ul online, iar toți comercianții au profitat de această situație pentru a se lansa sau a-și întări prezența pe Internet, e timpul ca lucrurile să se reașeze. Iar numai site-urile puternice vor supraviețui… cu adevărat.
Unul dintre factorii care va face diferența în acest sens va fi prezența sau absența procesului de optimizare SEO. Însă optimizarea site-urilor doar în termeni de conținut, ceea ce reprezintă, într-un fel, chintesența a ceea ce presupune Search Engine Optimization, nu este suficientă pentru ca Google să te vadă cu ochi buni… în noul an.
Optimizarea SEO de ordin tehnic a devenit, de asemenea, crucială odată cu evoluția Search Engine Optimization și a motoarelor de căutare; odată cu numărul crescut de internauți în întreaga lume. În ziua de azi, oricine din lumea modernă poate avea acces la Internet, iar cerințele și regulile jocului au devenit pe măsură.
Așadar, pe lângă research-ul de cuvinte cheie în baza căruia se construiește arhitectura de link-uri a site-ului în cauză, plus crearea de conținut adecvat on-page și off-page, auditul site-ului joacă un rol la fel de esențial în reușita procesului SEO.
În urma acestui audit, pot fi depistate diverse probleme de ordin tehnic și propuse soluții aferente. Astfel, pentru rezultate excelente în noul an din punct de vedere antreprenorial (digital), fii sigur că site-ul tău dispune de o viteză mare de încărcare, un certificat de securizare SSL, precum și de o indexare facilă.
Viteza mare de încărcare
În general, un site care nu se încarcă, în medie, în 3 secunde, poate fi părăsit de către utilizator, ceea ce va declanșa o rată de respingere mare și va transmite semnale negative lui Google.
Securizarea SSL
Aceasta este un “must”, mai ales în cazul magazinelor online, indicând utilizatorilor siguranța datelor personale.
Indexarea ușoară
Un rol major îl joacă arhitectura de linkuri interne, care ajută roboții Google să determine cât mai precis cele mai importante pagini din site, spre a fi indexate cât mai rapid și facil.