Reliance urmărește să domine comerțul cu amănuntul în India prin acordul de revenire pentru Shein
Cea mai mare companie din India, Reliance Industries, încearcă să domine piața internă de modă online de 10 miliarde de dolari a țării, încheind un acord cu Shein, care va permite retailerului chinez în creștere rapidă să revină în cea mai populată națiune din lume.
Unitatea de vânzare cu amănuntul a conglomeratului de petrol-telecomunicații al miliardarului Mukesh Ambani se va lega cu Shein la trei ani după ce India a interzis aplicația retailerului online în încercarea sa de a îngheța companiile chinezești de pe piața locală, ca represalii pentru ciocnirile de frontieră care au lăsat cel puțin 20 soldați indieni morți.
“Putem confirma parteneriatul dintre Shein și Reliance Retail și nu avem niciun comentariu suplimentar în acest moment”, a declarat Shein, refuzând să răspundă la întrebări despre structura acordului. Reliance nu a răspuns la întrebările despre parteneriat, care a fost raportat pentru prima dată de Wall Street Journal.
Adăugarea unei oferte cu preț redus oferă celei mai mari companii listate la bursă din India după capitalizarea bursieră un impuls important în lupta sa pentru a domina piața de retail online de modă în creștere din țară, care a fost în valoare de 10 miliarde de dolari în 2022, potrivit estimărilor analiștilor.
Ca parte a acordului de licență, care a fost aprobat recent de guvern, Shein va primi un procent din profiturile generate de vânzările sale de fast fashion în India, au declarat persoane familiare cu acordul, în timp ce Reliance va ajuta Shein să construiască un lanț de aprovizionare cu industria de îmbrăcăminte din India pentru exporturile globale.
Mutarea în aprovizionarea din India vine în contextul în care Shein își diversifică lanțul de aprovizionare în afara provinciei de coastă Guangdong din sudul Chinei, unde are 8.000 de furnizori, majoritatea localizați în centrul de îmbrăcăminte Panyu. Blocajele din lanțul de aprovizionare din epoca pandemiei, creșterea costurilor forței de muncă în China și tensiunile geopolitice dintre Beijing și Washington au determinat companiile multinaționale, inclusiv Apple și retailerul de îmbrăcăminte Mango, să migreze părți din lanțurile lor de aprovizionare în afara țării.
Shein, care nu vinde în China, a căutat să se distanțeze de țara sa de origine. Anul trecut, a făcut din brațul său din Singapore holdingul de facto, extinzându-și rapid forța de muncă de acolo și mutându-și o parte din operațiuni de la sediul său central din China, din Nanjing.
Shein va încerca să reducă la minimum timpii de livrare prin existența mai multor centre de producție în întreaga lume. Între timp, India speră să beneficieze de mișcarea “China plus unu” a multinaționalelor, o strategie care încearcă să evite să investească doar în China și vizează diversificarea lanțurilor de aprovizionare în alte țări.
Reliance a semnat acorduri cu mărci internaționale de lux, de la Balenciaga la Burberry, pentru a satisface nevoile demografice mici, dar în creștere, ale consumatorilor super-bogați din India. În plus, are aproape 13.000 de magazine de tip “bricks-and-mortar” în întreaga țară care vând îmbrăcăminte la prețuri accesibile.
“Celelalte parteneriate internaționale ale Reliance cu mărci internaționale sunt mai premium, fiind mărci de lux sau de designer”, a declarat Devangshu Dutta, director executiv al consultantului Third Eyesight. “India este încă o economie cu un venit relativ scăzut pe cap de locuitor. Oportunitatea mai mare este în cazul mărcilor care sunt numite eufemistic mărci de valoare, iar acolo este poziționată Shein.”
Pentru Shein, accesul la piața indiană va permite companiei să își sporească vânzările pe măsură ce ritmul de expansiune în Europa și SUA începe să piardă din avânt, potrivit persoanelor informate cu privire la cifrele de creștere.
Financial Times a raportat că, într-o prezentare recentă pentru investitori, Shein a prognozat că valoarea brută a mărfurilor – valoarea totală a mărfurilor vândute pe platforma sa – aproape se va tripla până în 2025, ajungând la 80,6 miliarde de dolari, comparativ cu cifra de anul trecut.
Proiecțiile mărețe privind veniturile vin înaintea unei oferte publice inițiale foarte anticipate, care promite să fie una dintre cele mai mari listări ale unei companii fondate în China din ultimii ani.
În comerțul electronic de modă, Reliance este în urma Myntra, unul dintre cei mai vechi jucători de comerț electronic din India, care a fuzionat cu Flipkart, susținut de Walmart, în 2014. Myntra reprezintă aproximativ jumătate din piața online de modă din India, potrivit lui Satish Meena, un analist independent de comerț electronic cu sediul în Gurgaon.
“Myntra este nucleul” pentru moda online, a declarat Ankur Bisen, partener senior la firma de consultanță în domeniul comerțului cu amănuntul Technopak Advisors, adăugând că “cohorta” sa de cumpărători este în principal tânără și urbană. “Prin parteneriatul dintre Reliance și Shein, aceștia ar dori să intre în această cohortă și să spargă monopolul Myntra”, a spus Bisen.
Meena estimează că afacerea de ecommerce de modă Ajio a Reliance are aproximativ 4% din cota de piață, în timp ce Bisen a plasat Ajio printre “coada lungă” a întreprinderilor de ecommerce de modă în spatele Myntra. Magazinul online JioMart al Reliance vinde, de asemenea, haine, alături de produse alimentare și electronice.
“Dacă vă uitați la Reliance ca o companie, este vorba despre dominație și este vorba despre termen lung”, a spus Dutta.
Sursa – www.ft.com