Richemont plănuiește să returneze bani investitorilor după ce vânzările de bijuterii și o revenire în China au dus grupul elvețian de lux la profituri record.
Acțiunile au crescut cu peste 5% vineri după publicarea rezultatelor. Acestea au crescut cu 31% în acest an.
Proprietarul bijutierilor Cartier și Van Cleef & Arpels va oferi un dividend special de 1 franci elvețieni pe acțiune, pe lângă o plată ordinară crescută de 2,50 franci elvețieni, a declarat vineri Richemont. De asemenea, compania intenționează să răscumpere până la 10 milioane de acțiuni A, reprezentând 1,7% din capitalul său.
Vânzările grupului pentru anul încheiat la 31 martie au crescut cu 14% la cursuri de schimb constante pentru a atinge un maxim istoric de aproape 20 de miliarde de euro, în timp ce profiturile operaționale au ajuns la un nivel record de 5 miliarde de euro, în creștere cu o treime față de precedentele 12 luni și peste așteptări. Numerarul net a crescut cu 1,3 miliarde de euro, ajungând la 6,5 miliarde de euro.
La Richemont, al patrulea trimestru a relevat o creștere „semnificativă” a vânzărilor, deoarece regiunea Asia-Pacific și-a revenit după eliminarea de către China a restricțiilor de călătorie Covid-19.
Președintele Richemont, Johann Rupert, a declarat că, în timp ce turismul chinez începe să se relanseze, grupurile mari nu s-au întors încă, deoarece zborurile rămân scumpe. Cei mai mulți analiști se așteaptă ca turismul internațional chinez, un motor cheie al vânzărilor globale de lux, să se relanseze mai semnificativ din a doua jumătate a acestui an.
Rupert a remarcat, de asemenea, că cererea a încetinit în SUA din noiembrie, reflectând așteptările analiștilor pentru o încetinire acolo și tendințele raportate de alte companii de lux pe cea mai mare piață a sectorului.
„Volatilitatea economică și incertitudinea politică par să rămână caracteristici ale mediului comercial. Prin urmare, grupul va încerca să mențină agilitatea necesară pentru a gestiona nivelurile fluctuante ale cererii”, a declarat Rupert.
Compania elvețiană se alătură altor grupuri din sectorul luxului, cum ar fi LVMH și Hermès din Franța, în raportarea unor profituri optimiste pe fondul reluării vânzărilor în Asia, în special în China. Cu toate acestea, proprietarul Gucci, Kering, a rămas în urmă. Sfidând rucțiunile geopolitice și inflația în creștere, sectorul global al luxului a cunoscut un boom în ultimii ani, puterea redresării sale după contracția pandemiei din 2020 surprinzându-i pe experții din industrie cu o creștere de două cifre în 2021 și din nou anul trecut.
Rupert, care controlează grupul, a reiterat că societatea nu este de vânzare, după ce în ultimele luni au reapărut zvonuri că LVMH a pus ochii pe achiziția acesteia. „Suntem într-un dialog constant și ne respectăm reciproc independența”, a spus el.
Richemont a refuzat, de asemenea, o tranzacție cu Kering propusă de bancheri în urmă cu doi ani, a declarat Rupert.
Richemont a raportat o pierdere de 3,6 miliarde de euro din operațiunile întrerupte, în mare parte din cauza unei deprecieri non-cash de 3,4 miliarde de euro pentru platforma de comerț electronic Yoox Net-a-Porter. Compania este în curs de separare activitatea de comerț electronic de operațiunile sale de bază, după ce a anunțat anul trecut un plan de vânzare a unei participații majoritare în platforma neprofitabilă unui investitor din Emiratele Arabe Unite și rivalului online Farfetch. Tranzacția este în prezent examinată de autoritățile de reglementare.
„Polarizarea între mărcile puternice cu piese iconice și cele mai slabe a continuat fără încetare și s-a accelerat în ultimele luni din cauza inflației ridicate”, a scris Jean-Philippe Betschy de la Vontobel, menționând că cei care au o putere puternică de stabilire a prețurilor vor fi probabil câștigătorii în lunile următoare.
„Richemont este foarte bine poziționată cu Cartier, Van Cleef & Arpels sau Vacheron Constantin. Compania are totul pregătit pentru a câștiga în continuare cote de piață și pentru a crea în continuare valoare”, a adăugat el.
Sursa – www.ft.com