Rolls-Royce: planurile noul director general
Directorii executivi au tendința de a accentua aspectele pozitive. Nu și Tufan Erginbilgic, noul șef de la Rolls-Royce. El a vorbit despre potențialul dezastru care ar putea urma pentru grupul de inginerie. Asta dacă acțiunile sale nu sunt luate în seamă.
Erginbilgic nu s-a bucurat de performanța de anul trecut, preferând să nu dea credit eforturilor predecesorului Warren East. Producătorul de motoare de avion a zdrobit așteptările la rezultatele de joi. Profitul operațional de 527 milioane de lire sterline anul trecut a fost cu 40% mai mare decât consensul analiștilor. Acțiunile au crescut cu până la 25 de procente ca răspuns.
Dar șeful Erginbilgic a cerut mai mult, inclusiv o mai bună rentabilitate pentru acționari și o datorie mai mică. Începeți cu sectorul aerospațial civil, responsabil pentru motoarele cu reacție și divizia cheie a Rolls-Royce. Marjele de exploatare rareori pozitive, chiar înainte de Covid-19, vor trebui cel puțin să ajungă la nivelul celor ale rivalului Pratt & Whitney, de aproximativ 5%.
Productivitatea este o altă problemă în această unitate. Rolls-Royce obține venituri de 395.000 de dolari pe angajat, în timp ce Pratt & Whitney generează din nou jumătate din această sumă. Afacerea cu avioane cu reacție a General Electric face chiar mai mult.
Revizuirea proprie Erginbilgic este menită să remedieze performanțele insuficiente la nivel general. Este posibil ca numărul de personal să fie redus în continuare. Restructurările iterative nu au reușit să spargă o cultură care poate fi blocată în rădăcinile sale din sectorul public.
Cel puțin finanțele Rolls-Royce se redresează. Perspectivele pentru acest an presupun o revenire a orelor de zbor la 80 la sută până la 90 la sută din nivelurile din 2019. Fluxul de numerar liber de grup așteptat de la 600 milioane de lire sterline la 800 milioane de lire sterline ar contribui într-o oarecare măsură la reducerea datoriilor nete de 3,3 miliarde de lire sterline. Dacă toate aceste lichidități ar merge la îmbunătățirea bilanțului, datoria netă ar depăși în continuare ebitda preconizată de 1,7 miliarde de lire sterline până la sfârșitul anului 2023, dar este mai ușor de gestionat decât în anii trecuți.
Toate acestea sunt necesare pentru a recâștiga, în cele din urmă, un rating de credit de tip investment grade. Un bilanț mai ordonat poate fi apoi pus la treabă pentru a rezolva dilema industriei: decarbonizarea transportului aerian. Ar putea fi necesară o concentrare reînnoită a capitalului asupra activității de bază.
Orice revizuire a portofoliului înseamnă o analiză serioasă a logicii continuării programului de reactoare nucleare mici. Investițiile mari, termenele lungi de generare de numerar și capriciile planurilor de cheltuieli ale guvernului britanic înseamnă că Erginbilgic trebuie să se gândească cu atenție la viitorul său.
Sursa – www.ft.com