Toyota va revizui poziția climatică, pe măsură ce investitorii cresc presiunile
Toyota Motor Corp din Japonia a semnalat luni o schimbare a poziției sale în materie de schimbări climatice, spunând că își va revizui activitatea de lobby și va fi mai transparentă cu privire la măsurile pe care le face în timp ce se confruntă cu o presiune crescută a activiștilor și a investitorilor.
Producătorul auto a fost supus controlului după ce a participat la administrația Trump în 2019, în încercarea de a împiedica statul California să stabilească propriile reguli de eficientizare a combustibilului.
Toyota “va revizui activitățile de implicare a politicilor publice prin intermediul companiilor noastre și al asociațiilor din industrie pentru a confirma că sunt conforme cu obiectivele pe termen lung ale Acordului de la Paris”, a declarat într-un comunicat, adăugând că acțiunile vor fi anunțate până la sfârșitul acestui an.
De asemenea, producătorul auto a declarat că se va „strădui să ofere mai multe informații, astfel încât părțile interesate să poată înțelege efortul nostru de a atinge neutralitatea carbonului”.
O purtătoare de cuvânt a companiei, care a confirmat că „activitățile de implicare în politicile publice” include lobby-ul, nu a putut răspunde imediat la întrebările legate de presiunea investitorilor.
Patru fonduri cu active de aproximativ 235 miliarde de dolari sub presiune presează Toyota înainte de adunarea anuală a acționarilor din iunie pentru a trasa o linie de lobby împotriva eforturilor internaționale de prevenire a încălzirii globale catastrofale.
“Această mișcare nu trebuie să fie un exercițiu de PR, ci în schimb să semnaleze un sfârșit clar al rolului său în lobby-ul climatic negativ, ceea ce i-a conferit un statut de întârziat”, a declarat pentru Reuters Jens Munch Holst, director executiv al fondului de pensii danez AkademikerPension.
AkademikerPension a „escaladat printr-un angajament direct intens” cu Toyota după un deceniu de comunicări cu producătorul auto printr-o terță parte, a declarat pentru Reuters Troels Børrild, purtătorul de cuvânt al fondului danez.
AkademikerPension va lua în considerare pregătirea unei rezoluții a acționarilor care să fie prezentată la adunarea generală anuală a anului viitor, în cazul în care „Toyota nu își va îndeplini angajamentul”, a spus Børrild.
Fondul ar lua în considerare vânzarea participației Toyota dacă nu există nicio schimbare, dar purtătorul de cuvânt a spus că oficialii fondului nu cred că va ajunge la asta.
“Până în prezent, compania a subminat în mod repetat acțiunile climatice, de la opoziția interzicerii guvernului Regatului Unit al motoarelor cu ardere internă până în 2030 la standardele opuse de economie de combustibil auto din SUA”, a spus Munch Holst.
Purtătorul de cuvânt al Toyota a declarat pentru Reuters că va avea nevoie de mai mult timp pentru a răspunde la comentariile lui Munch Holst.
Ceilalți investitori sunt Biserica Angliei Pensions Board, Suedia AP7 și Norvegia Storebrand.
Toyota s-a numărat printre principalii producători auto care au sprijinit administrația Trump în încercarea de a împiedica California să stabilească propriile reguli de eficiență a consumului de combustibil sau cerințe de emisii zero.
De atunci, au renunțat la acest sprijin într-un „gest de bună-credință și pentru a găsi o cale constructivă înainte” cu administrația Biden.
Odată cu creșterea presiunii asupra producătorilor de automobile pentru a reduce emisiile, Toyota se luptă, de asemenea, să producă vehicule electrice care pot concura la nivel global cu modelele rivale.
Anul acesta, Toyota a soluționat o lungă anchetă civilă a Departamentului Justiției cu privire la depunerea întârziată a rapoartelor privind defectele legate de emisiile cu 180 de milioane de dolari.