1 august aduce noi scumpiri în România
În România prima zi din luna august 2022 aduce, cu ea, noi scumpiri a unor produse. Toți vom fi afectați de această creștere a prețurilor.
Astfel, românii care intenționează să plece în concediu după data de 1 august, vor fi nevoiți să scoată mai mulți bani din buzunar.
În contextul acestor scumpiri, de la 1 august, prețurile la ţigări, băuturile alcoolice, băuturile cu zahăr/îndulcitori vor crește din nou în România.
Concret, în luna februarie, Asociaţia Berarii Europei i-a desemnat pe cetățenii români ca fiind unii dintre cei mai mari consumatori de bere de pe continentul european, însă aceste date s-ar putea schimba, odată cu scumpirea berii. În prezent, asociaţiile de bere estimează că preţurile ar putea creşte cu 20%, în contextul accizelor majorate şi a inflaţiei actuale, ceea ce înseamnă că un pahar de bere va costa 18 lei de la 1 august 2022, iar de la 1 ianuarie 2023, un pahar de bere va costa aproape 19 lei, odată cu creşterea TVA-ul în sectorul HoReCa.
Însă din această dată, nu doar aceste produse vor fi mai scumpe, ci și ieșirile la restaurant sau la cafenea deoarece Guvernul de la București a decis să modifice Codul Fiscal. Astfel că, TVA-ul în cazul serviciilor oferite de restaurantele din țara noastră a crescut de la 5% la 9%. Tot de la 1 august, va crește TVA-ul de la 5% la 9% şi pentru cazarea la hotel şi serviciile de catering.
Scădere de 10% pentru piața berii din România
Deja, piaţa berii din România a înregistrat o scădere cu 10% în primele patru luni din 2022, în raport cu aceeaşi perioadă a anului anterior, pe fondul efectelor pandemiei Covid-19, a războiului din Ucraina, dar şi al creşterii preţurilor, potrivit Asociaţiei Berarii României.
La nivel european, din datele raportului Europe Economics despre impactul Covid-19 asupra industriei berii, sectorul berii a înregistrat doar creşteri moderate ale vânzărilor deoarece sectorul ospitalităţii nu a reuşit să revină la nivelurile de dinainte de pandemie. Condiţiile stricte în care sectorul HoReCa a fost redeschis, restricţiile de călătorie, precum şi regulile în continuă schimbare, toate au contribuit la reducerea veniturilor pentru sectorul ospitalităţii şi, implicit, al berii.
Concret, raportul realizat de Europe Economics arată că vânzările de bere din 2021 în baruri şi restaurante au ajuns cu 42 milioane de hl sub nivelul din 2019, ceea ce reprezintă o scădere de 35% faţă de 2019.