Industria feroviară britanică face noi eforturi pentru a pune capăt grevelor prelungite
Industria feroviară din Marea Britanie și-a intensificat eforturile pentru a pune capăt celor șapte luni de greve, operatorul de infrastructură Network Rail făcând o ofertă “revizuită” privind salariile și practicile de lucru către sindicatul RMT.
Network Rail speră că modificările aduse la propunerea sa de modernizare a practicilor de lucru, inclusiv îmbunătățiri ale indemnizațiilor de concediu anual, vor contribui la împingerea unei înțelegeri cu RMT peste linie. Aceste schimbări sunt oferite împreună cu o creștere salarială de 9% pentru lucrătorii feroviari pe o perioadă de doi ani, care a fost respinsă într-un vot de către membrii sindicatului în decembrie.
Detaliile ofertei revizuite a Network Rail au fost dezvăluite în timp ce mecanicii de tren aparținând sindicatului Aslef s-au alăturat miercuri profesorilor și funcționarilor publici în cea mai mare zi de grevă din Marea Britanie de la 2011.
Lucrătorii din sectorul public și privat cer salarii mai mari pe fondul crizei costului vieții.
Se estimează că 150.000 de profesori reprezentați de sindicatul NEU au ieșit în stradă în Anglia și Țara Galilor, afectând mai mult de opt din 10 școli. Aproximativ 12.500 de șoferi de tren sunt în grevă, lăsând doar o treime din serviciile feroviare să funcționeze.
Mai mult de 100.000 de funcționari publici care sunt membri ai sindicatului PCS sunt implicați în acțiuni sindicale, afectând departamentele de la Whitehall, alte agenții guvernamentale și posturile de frontieră, unde personalul militar a fost recrutat pentru a verifica pașapoartele.
Tim Shoveller, un director general al Network Rail, a scris într-o scrisoare către RMT despre ultima ofertă a operatorului de infrastructură privind salariile și practicile de lucru: “Am ascultat, am reflectat și credem că acest lucru sprijină ambiția RMT pentru îmbunătățiri”.
Conducerea RMT analizează separat o propunere de creștere salarială de 9% pe parcursul a doi ani și o revizuire a practicilor de lucru făcută de companiile de exploatare a trenurilor.
Liderii sindicali vor trebui să supună ofertele angajatorilor la vot pentru membrii, pentru a decide dacă acceptă acordurile propuse și dacă pun capăt acțiunii industriale prelungite.
RMT a declarat ca răspuns la ultima ofertă a Network Rail: “Nu a fost luată nicio decizie cu privire la propuneri și nici la niciunul dintre elementele din cadrul acestora. Vom consulta acum membrii prin intermediul filialelor și al reuniunilor regionale”.
La întrebările primului ministru din Camera Comunelor, Rishi Sunak a declarat că copiii merită să fie în școală “fiind învățați”, adăugând că profesorii au primit “cea mai mare creștere salarială din ultimii 30 ani” și că grevele au fost greșite.
Pentru 2022-23, profesorii au primit o creștere salarială de cel puțin 5%, dar sindicatele doresc creșteri peste inflație. Inflația prețurilor de consum a fost de 10,5% în decembrie.
Sunak a insistat că conservatorii vor “apăra britanicii care muncesc din greu”, după ce a fost presat de laburiști cu privire la istoricul guvernului în ceea ce privește gestionarea acțiunilor industriale, precum și a comportamentului necorespunzător al miniștrilor.
Sunak l-a acuzat pe liderul laburist Sir Keir Starmer de a fi “finanțat” de sindicate și a subliniat modul în care partidul de opoziție a votat împotriva legislației guvernamentale pentru a asigura un nivel minim de servicii în industrii cheie în timpul grevelor.
“Deci, în timp ce el este de partea protestatarilor extremiști și a șefilor de sindicat, noi apărăm britanicii care muncesc din greu și copiii de școală”, a declarat premierul.
Starmer a răspuns: “După 13 ani la putere, încercarea de a da vina pe Partidul Laburist pentru eșecul său de a rezolva grevele este patetică de rang. Dependența Partidului Conservator de sordiditate și scandal a făcut daune uriașe acestei țări, iar costul pentru public continuă să se adune “.
Sursa – www.ft.com