Thomas Rabe: IA este o oportunitate pentru industriile creative
Inteligența artificială este mai mult o oportunitate decât o amenințare pentru industriile creative, a declarat șeful celui mai mare grup media din Europa, sfidând avertismentele privind pericolele inteligenței artificiale generative.
Thomas Rabe, directorul executiv al afacerii germane care deține editorul de cărți Penguin Random House și casa de discuri BMG, a declarat că, deși există “întrebări majore” cu privire la protecția drepturilor de autor, tehnologia a fost “în echilibru … probabil că este mai degrabă o oportunitate”.
“Cred cu adevărat că IA generativă este un punct de inflexiune” pentru societate, a declarat directorul executiv al Bertelsmann pentru Financial Times. “Poate fi foarte pozitiv, cu condiția să rămânem în frunte și să înțelegem potențialul și amenințările sale”.
Cu toate acestea, mai multe companii muzicale mari au fost alarmate de ascensiunea melodiilor generate de AI, care, alături de popularitatea crescută a muzicii ambientale, a contribuit la pierderea cotei de piață pe platformele de streaming.
Spotify a eliminat la începutul acestei luni zeci de mii de piese produse de start-up-ul de AI Boomy, după ce a fost presat să ia măsuri de către operatorii tradiționali din industrie, inclusiv Universal Music.
Rabe, care a condus Bertelsmann, companie privată din 2012, a declarat că industriile creative intră pe un “teritoriu neexplorat” atunci când vine vorba de protejarea muncii autorilor și artiștilor lor.
Folosirea operelor unor autori sau artiști cunoscuți ca date de intrare pentru software, astfel încât acesta să poată produce conținut nou, “ar putea fi o încălcare a drepturilor de autor” și a fost analizată de experții juridici ai companiei, a spus el.
Cu toate acestea, Rabe a susținut, de asemenea, că o proliferare a cărților și articolelor generate de AI de calitate variabilă ar crește valoarea lucrărilor din surse respectate.
El a spus că există chiar oportunități pentru autori de a-și spori producția prin alimentarea software-ului cu producția lor anterioară pentru a genera conținut nou. “Dacă este vorba de conținutul dumneavoastră, pentru care dețineți drepturile de autor, și apoi îl folosiți pentru a antrena software-ul, puteți, teoretic, să generați conținut ca niciodată înainte.”
Rabe este cel mai recent director executiv din domeniul media care a minimizat potențialele dificultăți ridicate de AI. Mark Read, șeful companiei de publicitate WPP, a susținut luna trecută că utilizarea sistemelor de inteligență artificială pentru a ajuta la crearea campaniilor ar fi o “oportunitate masivă de a optimiza” munca creativă.
Rabe, în vârstă de 57 de ani, a declarat că încearcă să promoveze înțelegerea AI în cadrul Bertelsmann și al filialelor sale.
Tehnologia este deja implementată în mai multe divizii. Compania de producție TV Fremantle folosește AI pentru a dubla în arabă emisiuni precum The X Factor și franciza Got Talent.
BMG și radiodifuzorul RTL Netherlands, deținut de grup, colaborează pentru a dezvolta modalități de utilizare a inteligenței artificiale pentru a alege automat muzica de fundal adecvată pentru trailerele emisiunilor TV.
Și un grup de instituții media Bertelsmann utilizează inteligența artificială pentru a analiza emoțiile protagoniștilor din programele TV pentru a ajuta la plasarea de reclame care se potrivesc cu conținutul.
Rabe a dezvăluit că este un utilizator personal entuziast al “impresionantului” ChatGPT, spunând că acesta îi îmbunătățește deja munca de director general.
El a folosit recent chatbotul pentru a-l ajuta să se pregătească pentru un eveniment al personalului la biroul Penguin Random House din München. “L-am întrebat pe ChatGPT care este impactul ChatGPT sau al AI generativ asupra editurii. Acesta a pregătit un text fenomenal. Sincer, a fost destul de detaliat și la obiect.”
Sursa – www.ft.com