Taco Bell vrea să angajeze cel puțin 5.000 de angajați într-o singură zi și adaugă beneficii pentru unii manageri generali pentru a îndulci potul, în timp ce restaurantele se luptă să angajeze suficienți muncitori pentru a ține pasul cu creșterea vânzărilor pe fondul unei economii mai largi din SUA.
Taco Bell, care face parte din Yum Brands Inc, va organiza interviuri la fața locului pe 21 aprilie în parcări din aproape 2.000 de locații Taco Bell, unde unii candidați nici măcar nu vor trebui să-și lase mașinile pentru a aplica.
De asemenea, a adăugat patru săptămâni de concediu anual, opt săptămâni de concediu de maternitate plătit și patru săptămâni de timp liber pentru noul părinte și tutore pentru „legătura copilului”, pentru directorii generali din locațiile deținute de companie.
Taco Bell a mai folosit astfel de evenimente de angajare, dar niciodată în atâtea locații simultan. „Nu este un secret faptul că piața muncii este strânsă” acum, a declarat Kelly McCulloch, directorul principal al Taco Bell, într-un comunicat.
„Total coșmar” este modul în care CEO-ul FAT Brands Inc, Andy Wiederhorn, descrie situația de personal pentru francizații restaurantelor companiei sale, care includ Johnny Rockets și Fatburger.
„Cea mai recentă verificare a stimulilor și indemnizațiile de șomaj au fost un catalizator pentru ca oamenii să rămână acasă” în loc să caute de lucru, a spus el.
Locurile de muncă din SUA în industria serviciilor de cazare și servicii alimentare au crescut cu 104.000, ajungând la 761.000 în ultima zi a lunii februarie din luna precedentă, potrivit datelor federale.
Deși companiile de fast-food și alte lanțuri de restaurante au reușit bine prin pandemia de coronavirus, în timp ce clienții lor s-au orientat spre auto, transport și livrare, ei văd vânzări mai mari acum, când vremea este mai caldă, multe limite ale capacităților din sala de mese sunt ridicate, iar persoanele cu controale de stimulare mănâncă afară.
O măsură a activității industriei de servicii din SUA a atins un nivel record luni, pe fondul unei creșteri solide a noilor comenzi, ultimul indiciu al unei economii în ridicare, stimulată de vaccinări crescute.
Angajarea nu poate ține pasul. Industria restaurantelor din SUA în martie era încă cu aproximativ 1,2 milioane de angajați în comparație cu aceeași lună din 2020, potrivit datelor Biroului Statisticilor Muncii din SUA.
Decalajul este limitat doar la ospitalitate. Nici ratele ridicate ale șomajului nu s-au tradus într-o serie de aplicații pentru poziții deschise în industria prelucrătoare.
Vineri, Departamentul Muncii a declarat că luna trecută au fost create 916.000 de locuri de muncă, cele mai multe din august anul trecut, inclusiv 53.000 de posturi de producție. Acesta a fost cel mai mare număr de noi locuri de muncă din fabrică în ultimele șase luni.
Un francizat al McDonald’s Corp a declarat că vânzările au crescut în timp ce consumatorii își cheltuiesc verificările de stimul. Cu toate acestea, unele săli de mese McDonald’s s-ar putea să nu se redeschidă până în a doua jumătate a anului 2021 din cauza penuriei de forță de muncă, a spus francizatul.
Francizații McDonald’s își propun să angajeze 5.000 de angajați chiar în statul Ohio, potrivit rapoartelor mass-media locale la sfârșitul lunii martie.
Restaurantele concurează nu doar între ele pentru angajați, ci și pentru alte industrii, deoarece unii muncitori din sectorul ospitalității care au fost concediați au găsit alte tipuri de muncă – construcții sau imobile, de exemplu – și nu se mai întorc, a spus Wiederhorn, FAT Brands.
„Chelnerul sau chelnerita poate vinde o mașină la fel de bine ca și când ar putea să vândă un cocktail”, a spus Wiederhorn.
În Las Vegas, care are aproximativ 16 locații Johnny Rockets și Fatburger, angajații lucrează în schimburi duble. „Este greu, devine vechi și obositor”, a spus Wiederhorn. „Nu o poți face decât pe o perioadă limitată de timp.”