Asigurătorii se confruntă cu un „mega proces” la Înalta Curte din Londra anul viitor, după ce au refuzat să plătească cereri de miliarde de dolari făcute de companiile de leasing de avioane cu avioane blocate în Rusia în urma invaziei Ucrainei.
AerCap, cel mai mare proprietar de aeronave comerciale din lume, ia măsuri împotriva grupurilor de asigurări AIG, Lloyd’s of London și Fidelis, după ce avioanele sale au fost blocate în urma haoticului invazie.
După ce sancțiunile din Marea Britanie și UE au fost impuse Moscovei, AerCap a emis notificări către un număr de companii aeriene ruse de a returna aeronavele închiriate. Companiile aeriene nu s-au conformat, reînregistrând aeronava în Rusia și continuând să zboare în schimb.
În general, sute de avioane deținute de Occident au rămas blocate, declanșând o luptă juridică între companiile de leasing și asigurătorii lor asupra cine ar trebui să fie răspunzător pentru costuri de miliarde de dolari.
Asigurătorii au susținut că confiscarea aeronavei nu constituie o pierdere în scopuri de asigurare și au refuzat să plătească.
AerCap a depus un proces la Înalta Curte din Londra împotriva asigurătorilor săi în iunie anul trecut, cerând până la 3,5 miliarde de dolari în legătură cu 116 avioane eșuate și 23 de motoare. Compania susține că i se datorează 3,5 miliarde de dolari în temeiul unei polițe de asigurare mai amplă pentru toate riscurile sau 1,2 miliarde de dolari în cadrul unei polițe specifice de „riscuri de război”, condusă de Lloyd’s, dacă cererea mai mare eșuează.
Alte companii de leasing de avioane cu avioane blocate în Rusia au introdus plângeri la Înalta Curte din Londra.
Luni, domnul judecător Christopher Butcher a hotărât că litigiul AerCap, împreună cu un alt proces intentat de Dubai Aerospace Enterprise împotriva a 11 asigurători, inclusiv AIG – împreună cu alte două procese – ar trebui soluționat într-un proces amplu care „va economisi o sumă considerabilă. de timp”.
AerCap a argumentat împotriva unui „mega proces”, care ar fi unul dintre cele mai mari din asigurările din Marea Britanie de ani de zile. Mark Howard KC, avocat care reprezintă AerCap, a spus că un singur proces mare „ar fi un coșmar procedural” și a spus instanței că AerCap dorește ca cazul său să fie audiat cât mai curând posibil.
„(Dovada) este că suntem din buzunar fie cu 1 miliard de dolari, fie cu 3 miliarde de dolari. . . aceasta este o sumă colosală de bani”, a spus el.
Cu toate acestea, Gavin Kealey KC, care reprezintă AIG, a susținut că procesele ar trebui consolidate, spunând că există o suprapunere a problemelor.
Aviația este una dintre cele mai mari zone de pierderi de asigurare așteptate din războiul din Ucraina. Pentru Lloyd’s of London, puțin mai puțin de jumătate din cei 1,6 miliarde de lire sterline pe care piața i-a pus deoparte din cauza conflictului se referă la pretențiile aviației.
„Nu cred că se va întâmpla ceva spectaculos de repede”, a declarat directorul executiv al Lloyd’s, John Neal, pentru FT săptămâna trecută, subliniind complexitatea acoperirii și întrebarea dacă a avut loc o pierdere asigurabilă.
Sursa – www.ft.com