Producătorii de automobile și companiile îndeamnă UE să respecte interzicerea motoarelor cu ardere
În data de 20-03-2023, miniștrii de externe și apărării din UE au convenit să furnizeze 1 milion de obuze de muniție Ucrainei. Iar președintele Băncii Centrale Europene, Christine Lagarde, a semnalat că, odată cu turbulențele recente din sectorul bancar, BCE ar putea reconsidera majorarea ratelor dobânzilor.
Iar astări 21-03-2023, corespondentul pentru energie are o scrisoare de la Ford, Volvo și alții prin care pretinde ca interzicerea UE a motoarelor cu ardere să continue, iar corespondentul pentru agricultură se confruntă cu o problema dificilă a drepturilor de pescuit în Atlantic.
Sunt tot mai multe solicitări ca Germania să-și ușureze blocajul față de eliminarea treptată planificată de UE a motoarelor cu ardere internă, inclusiv din sectorul auto, scrie Alice Hancock.
În contextul auto, partea emblematică a legislației UE în domeniul climei ar interzice vânzarea de noi motoare pe benzină și diesel în bloc începând cu 2035. Opoziția de ultim moment a Berlinului față de aceasta luna aceasta a fost întâmpinată cu șoc la Bruxelles, deoarece a intervenit cu doar câteva zile înaintea unei finale de cauciuc. -vot de timbru pe lege.
Negocierile pentru readucerea Germaniei la bord sunt în desfășurare, la fel și eforturile de a retrage o respingere mai amplă a legislației de mediu de către alți membri oportuniști.
Într-o scrisoare trimisă ieri Comisiei Europene, 47 de companii, inclusiv producătorii de vehicule Volvo Group și Ford, s-au alăturat apelurilor din partea altor țări UE, cum ar fi Franța, care au anunțat public decizia Germaniei.
Orice inversare a interdicției motoarelor cu ardere creează „un precedent periculos pentru elaborarea politicilor UE și subminează încrederea întreprinderilor în procesul politic și de elaborare a politicilor”, au spus companiile în scrisoare.
Alți semnatari ai scrisorii includ companii energetice precum Iberdrola și Vattenfall, care se concentrează pe energie regenerabilă, precum și corporații mari, inclusiv Unilever.
Potrivit scrisorii, companiile au investit deja în mod semnificativ în tranziția la mașinile electrice, iar impulsul târziu din partea Germaniei pentru derogări de la regulile pentru e-carburanții neutri din punct de vedere carbon pune în discuție acest caz de investiție.
Combustibilii electronici sunt produși folosind energie electrică din hidrogen regenerabil și alte gaze și sunt adesea considerați „neutru în carbon”. Dar tehnologia este în stadii incipiente.
Alți producători de automobile, cum ar fi Porsche, și-au exprimat anterior sprijinul pentru mișcarea guvernului german. Berlinul poate conta și pe sprijinul altor cinci țări, inclusiv Italia.
Săptămâna trecută, Christoph Burmeister, șeful biroului ministrului german al transporturilor, Volker Wissing, a trimis o scrisoare comisiei în care sublinia ceea ce își dorește Berlinul: fie să includă combustibilii electronici în normele existente privind emisiile, fie să creeze o legislație suplimentară pentru un sistem de creditare pentru tipul de combustibil. .
Comisia așteaptă să primească răspunsuri de la Berlin cu privire la răspunsul său la acea scrisoare, a spus un oficial al UE. Esența ar fi că, deși lucrurile merg în direcția corectă, sugestia Berlinului privind o nouă legislație este puțin probabil să zboare, a spus oficialul.
Nu există un termen limită pentru momentul în care Bruxelles-ul și Berlinul trebuie să ajungă la un acord, deși este puțin probabil ca cancelarul german Olaf Scholz să vrea să participe la summit-ul liderului UE săptămâna aceasta cu o astfel de viteză în față.
Din articol
Condiții nefavorabile
Prețurile ridicate la energie și birocrația se numără printre principalele provocări pentru competitivitatea UE, potrivit unui sondaj realizat de BusinessEurope. Industriașii spun că UE nu face suficient pentru a preveni mutarea investițiilor în SUA.
Afaceri cu pește
Industriile piscicole din mai multe țări europene se confruntă cu o criză, deoarece un acord de pescuit cu Maroc urmează să expire în această vară din cauza disputei legate de Sahara de Vest, scrie Andy Bounds.
În 2021, Curtea Europeană de Justiție a hotărât că contractele de pescuit și agricultură ale UE cu Rabat erau ilegale, deoarece populația din Sahara Occidentală nu a fost consultată. Regiunea este guvernată de Maroc, dar ONU a spus că poporul sahrawi ar trebui să aibă dreptul la autodeterminare.
Consiliul statelor membre UE a depus imediat un recurs împotriva hotărârii CEJ, care nu a fost încă audiat.
Actualul protocol de pescuit expiră pe 17 iulie, iar Comisia Europeană a spus consiliului că nu poate propune o reînnoire din cauza imbroliului legal, a spus un diplomat al UE.
Comisia a declarat pentru Financial Times că trebuie să respecte procesul legal și că nu poate încă reînnoi protocolul. „În absența unui protocol, nu există un cadru legal prin care Marocul ar putea elibera licențe de pescuit navelor UE”, a adăugat acesta.
În prezent, acordul permite a peste 100 de nave UE din 10 țări să pescuiască în zona economică marocană, prinzând anual peste 90.000 de tone de pește pelagic, cum ar fi ton, hering și sardine. În schimb, Bruxelles-ul plătește Marocului 55 de milioane de euro pe an.
Polonia, Letonia și Lituania au cerut Comisiei să extindă protocolul la reuniunea de ieri a miniștrilor agriculturii și pescuitului, spunând că cei care pescuiesc în apropierea Mauritaniei ar fi și ei afectați, deoarece au tendința de a naviga pe ambele ape.
„Pescuitul în apele marocane și mauritane este foarte important pentru acești trei. Pentru Lituania, aceasta reprezintă mai mult de jumătate din veniturile sale din pescuit”, a spus diplomatul.
Sursa – www.ft.com