BYD din China dă vina pe Brexit, deoarece exclude Marea Britanie pentru fabrica auto din Europa
Cel mai mare vânzător de mașini electrice și hibride din lume a exclus să construiască prima sa fabrică europeană de mașini în Marea Britanie din cauza Brexit-ului.
BYD din China și-a propus planuri ambițioase de a domina piața de vehicule electrice din regiune în acest deceniu, urmărind să reprezinte una din 10 mașini cu baterii vândute până în 2030 și dorind să fie printre primele trei mărci de vehicule electrice din Europa.
Dar președintele său european, Michael Shu, a spus că Marea Britanie nici măcar nu a ajuns în primele 10 locații posibile pentru prima sa fabrică europeană, cu o listă scurtă de locații în Germania, Franța, Spania, Polonia și Ungaria.
„Ca investitor ne dorim ca o țară să fie stabilă. Pentru a deschide o fabrică. . . este o decizie de zeci de ani”, a spus el pentru Financial Times.
„Fără Brexit, poate. Dar după Brexit, nu înțelegem ce s-a întâmplat”, a adăugat el. „Marea Britanie nu are o soluție foarte bună. Chiar și pe lista lungă nu aveam Marea Britanie.”
Grupul, susținut de Berkshire Hathaway de la Warren Buffett, dorește să crească vânzările la aproximativ 800.000 de modele în Europa până în 2030, cu cel puțin o unitate de producție de mașini în regiune. Deja face autobuze în regiune.
Marea Britanie s-a străduit să atragă investiții de la noi companii de vehicule electrice, Tesla citând și Brexit pentru decizia de a ocoli Marea Britanie în favoarea Germaniei.
În plus, câțiva producători de automobile consacrați din Marea Britanie se confruntă în acest an cu decizii cruciale cu privire la fabricile lor.
BYD, care înseamnă „construiește-ți visele” și a început să dezvolte baterii în 1995, plănuiește o creștere globală a vânzărilor de vehicule pur electrice. Și-a stabilit obiectivul de a deveni al doilea cel mai mare vânzător de vehicule electrice din India într-un an.
Compania consideră că un model integrat pe verticală, în care fabrică cele mai multe părți ale vehiculului și controlează complet sistemele electronice și baterii, îl diferențiază de alți producători de automobile care cumpără tehnologie.
În Europa, BYD se uită atât la noi locații, cât și la fabricile existente pentru a obține un punct de sprijin în industria auto „foarte competitivă” a regiunii, a spus Shu.
O opțiune este achiziționarea fabricii Ford din Saarlouis din Germania. Shu a spus că producătorul american de automobile a fost „foarte agresiv” în negocierile sale, deși cele două părți au „comunicații bune”.
Este probabilă o decizie anul acesta, cu scopul de a produce primele vehicule încă din 2025.
Compania are locații în China capabile să producă mai mult de 1 milion de vehicule pe an și compania poate decide să dezvolte un singur megasite în regiune pentru a-și satisface nevoile pe termen scurt.
BYD este unul dintre puținii producători de automobile chinezi care speră să folosească vehicule electrice pentru a pătrunde pe piața auto competitivă a Europei.
Din articol
A lansat trei modele în Europa pe câteva piețe, inclusiv Norvegia și Germania.
A lansat Atto3 în Marea Britanie, un vehicul utilitar sport compact care este primul model care folosește noul său sistem electric de skateboard care integrează bateria direct în cadrul vehiculului pentru a crește eficiența.
Mașina este deja vândută în India și în China, unde a fost cel mai vândut SUV compact.
Compania va derula o schemă pilot pentru propria sa rețea de încărcare, din cauza stării „teribile” a infrastructurii actuale, a spus Shu.
Sistemul său pilot va include utilizarea bateriilor statice pentru a stoca energie, permițându-le să încarce rapid mașinile fără a fi nevoie de conexiuni costisitoare de mare viteză la rețeaua națională.
Shu a adăugat: „Acesta este diferit de supraalimentatorul (Tesla), deoarece Tesla este aproape de rețea, dar suntem aproape de client.”
Compania a făcut echipă cu companii de dealeri existente pentru a deschide showroom-uri în întreaga regiune, considerând că aceasta este o modalitate mai bună de a ajunge la clienți decât modelul de vânzare directă favorizat de Tesla.
Acesta va folosi Pendragon, Arnold Clark, Lookers și LSH în Marea Britanie
Compania își propune să aibă până la 100 de dealeri doar în Marea Britanie până în 2030, deși nu a venit cu o prognoză pentru Europa, a spus Shu. „Vrem să avem o relație lungă cu dealerii”, a spus el.
Aceasta înseamnă că va avea o rețea de site-uri care oferă service și întreținere, precum și noi vânzări.
Sursa – www.ft.com