Cifrele din ianuarie arată o revenire a vânzărilor cu amănuntul în România
Indicele vânzărilor cu amănuntul (în termeni de volum) a crescut cu 5,3% în ianuarie, în ritm anual, a anunțat Institutul Național de Statistică al României (INS). Acest lucru este mai mult decât avansul mediu de 4,4% YoY în 2022 și creșterea de 4,2% YoY în T4, în timp ce consumul privat (cu vânzările cu amănuntul ca parte a acestuia) este în general așteptat să se atenueze la 2,7% YoY în acest an de la un avans de 5,5% în 2022.
Structura creșterii din ianuarie indică o încredere robustă a consumatorilor: vânzările cu amănuntul nealimentare au crescut cu 9,1% YoY, mult peste medie. Vânzările de alimente au crescut cu 5,4% YoY, în timp ce vânzările de carburanți auto s-au redus cu 0,4% YoY.
Datele vin cumva împotriva firmelor de consultanță în marketing care susțin că vânzările de bunuri de larg consum au înregistrat rate de creștere (nominale) pozitive doar pentru că prețurile au crescut.
Vânzările de bunuri de larg consum au crescut anul trecut în România cu 15,8% în valoare, dar avansul se datorează exclusiv creșterilor record de prețuri, în condițiile în care în ceea ce privește volumul (numărul de bucăți), piața a stagnat, arată o analiză a companiei Nielsen market research, citată de Ziarul Financiar.
Consumatorii spun că vor renunța să mai cumpere produse neesențiale (64% dintre cei chestionați) și/sau vor face cumpărături în magazinele de tip discount (54%), potrivit aceluiași raport.
Sursa – www.romania-insider.com