Fintech-ul polonez de plăți BLIK intră în România
BLIK, lider pe piața sistemelor de plată din Polonia, a declarat pe 8 martie că se lansează și în România, a doua piață ca mărime din Europa Centrală și de Est.
Compania nou înființată, BLIK România, va dezvolta un sistem de plăți digitale în RON “care va aduce o serie de avantaje majore, inclusiv o securitate ridicată și simplificarea plăților prin generarea și utilizarea unui cod individual de șase cifre pentru fiecare tranzacție”, a declarat compania.
Ca parte a strategiei de afaceri a BLIK România, compania intenționează să introducă plățile cu cod BLIK în toate canalele de vânzare: e-commerce, POS și ATM. În prima fază, operatorul de sistem se va concentra pe implementarea soluției în comerțul electronic.
“BLIK este conceput pentru a satisface așteptările atât ale băncilor, cât și ale furnizorilor de plăți de pe piețele internaționale. Am ales România pentru că se numără printre țările cu cea mai rapidă creștere economică din Europa. Folosind expertiza proprie și modelul de afaceri potrivit, suntem pregătiți să dezvoltăm și în România un sistem de plăți mobile modern și unic”, a declarat Dariusz Mazurkiewicz, președintele Consiliului de Supraveghere al BLIK România și președintele Consiliului de Administrație al Polish Payment Standard, operatorul de plăți mobile BLIK.
BLIK România a fost înscrisă în Registrul Comerțului la începutul lunii decembrie a anului trecut. În martie 2023, consiliul de administrație al BLIK România, condus de Ryszard Drużyński, președintele Consiliului de Administrație, va depune o cerere la Banca Națională a României (BNR) pentru aprobarea sistemului de plăți BLIK în RON. După obținerea aprobării legale a autorității de reglementare și demararea operațiunilor, sistemul de plăți BLIK va fi decontat în lei românești și va fi disponibil pentru toți dobânditorii și emitenții care au un cont deschis la BNR cu acces la sistemul ReGIS, a explicat compania în comunicatul de presă.
“România are una dintre cele mai importante economii digitale din Europa Centrală și de Est. Serviciile bancare mobile și comerțul electronic se află la un nivel foarte ridicat de dezvoltare, iar clienții sunt pregătiți și dornici să utilizeze servicii de plată moderne. Conform Statista, numărul utilizatorilor de comerț electronic din România va crește cu 16%, până la aproape 11 milioane până în 2025, ceea ce înseamnă un potențial real de dezvoltare pentru BLIK”, a declarat Ryszard Drużynski, președintele Consiliului de Administrație al BLIK România.
BLIK este un sistem de plată disponibil în aplicațiile de mobile banking, conectat la un cont bancar care nu necesită ca utilizatorul să aibă un card fizic sau virtual. Acesta permite plata în magazinele online și în terminalele de plată tradiționale, precum și retrageri de numerar de la bancomate.
Plata prin BLIK presupune generarea unui cod unic din șase cifre valabil timp de două minute în aplicația băncii, care este apoi introdus online, la un terminal sau la un bancomat pentru a iniția tranzacția. Fiecare tranzacție trebuie să fie confirmată în aplicația mobilă a băncii.
În Polonia, BLIK a devenit o metodă de plată importantă. În cei 8 ani de prezență pe această piață, fintech-ul a atras un număr semnificativ de utilizatori activi și loiali – aproximativ 26 de milioane de aplicații mobile sunt deja înregistrate în sistemul BLIK, iar aproape 13 milioane de utilizatori BLIK efectuează plăți regulate în fiecare lună. Din 2015 până la sfârșitul anului 2022, aproape 2,8 miliarde de tranzacții în valoare de 78,7 miliarde de euro au fost realizate în sistem.
Marca este deținută de Standardul polonez de plăți și co-deținută de cele mai mari bănci din Polonia.
Sursa – www.romania-insider.com