Oraşul Cluj a cheltuit peste 400 mil. euro din fonduri europene pentru reconstrucția orașului în ultimii 15 ani
În prezent, oraşul Cluj-Napoca se află în fruntea listei celor mai mari cheltuitori de fonduri europene din România. Cheltuind peste 400 de milioane de euro din 2007 până în prezent, orașul continuă să inoveze de-a lungul proiectelor sale non-stop, de la renovări de parcuri la proiecte școlare, centura metropolitană, proiectul de metrou și multe altele.
În afirmaţiile sale, “De asemenea, pentru exercițiul financiar actual, doar prin PNRR au fost depuse până acum proiecte în valoare de peste 126 de milioane de euro și avem în pregătire proiecte de 4,5 miliarde de euro, inclusiv centura metropolitană, trenul metropolitan, proiectul de metrou, Parcul Est, Someșul metropolitan și așa mai departe”, spune primarul orașului, Emil Boc.
La începutul acestei luni, fostul prim-ministru Boc a declarat în timpul unui eveniment la Universitatea Babeș-Bolyai că orașul se pregătește să renoveze complet întreaga flotă de transport public pentru a deveni nepoluantă și că plănuiește să planteze peste 100.000 de copaci până în 2028.
Astfel, “Principalele surse de poluare sunt transportul (mașinile, în primul rând), construcțiile (prin consumul lor de energie). Trebuie să lucrăm la aceste componente pe care trebuie să le ținem sub control; altfel, vom avea o viață din ce în ce mai grea aici, pe Pământ, și tot mai mulți oameni vor muri din cauza poluării”, a declarat el în timpul evenimentului, promițând că orașul este încă departe de a fi terminat în combaterea impactului schimbărilor climatice.
Proiectele foarte așteptate ale centurii metropolitane și ale metroului au fost, de asemenea, prezise să atragă mai mulți oameni să se mute în inima Transilvaniei. Ministrul fondurilor UE, Marcel Boloș, a proiectat că orașul va găzdui peste 1 milion de locuitori până la finalizarea lor. Aproximativ 410.000 de locuitori locuiesc în prezent în zona metropolitană a Clujului și se așteaptă ca numărul acestora să crească în anii următori, punând presiune pe îmbunătățirea sectoarelor de transport public și infrastructură rutieră.
Sistemul de transport rapid planificat este cel mai ambițios proiect administrativ din Transilvania din ultimele trei decenii, dar nu a fost totuși lipsit de controverse. Cu câteva luni în urmă, proiectul a fost suspendat din cauza inflației galopante și a impactului economic al războiului dintre Ucraina și Rusia, și este încă departe de finalizare.
Sursa – www.romania-insider.com