Constantin Niţă, nominalizat ministru pentru IMM sustine promovarea exporturilor produselor româneşti

 
Stimularea intreprinderilor mici si mijlocii (IMM-uri) si promovarea produselor românesti pe piata externa sunt principalele obiective ale lui Constantin Nita, nominalizat de PSD pentru Ministerul IMM-urilor si Mediului de Afaceri. “Stimularea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii precum si exportul produselor românesti sunt printre principalele obiective ce ar trebui sa fie urmarite in sectorul IMM”, a afirmat joi (18 decembrie) Constantin Nita, dupa nominalizarea sa de catre Consiliul National Executiv al PSD.
 
Proiectul Programului de Guvernare pe urmatorii patru ani prevede sustinerea intreprinderilor mici si mijlocii pentru ca ele sa devina competitive, conform regulilor pietei interne unice, dar si promovarea unui mediu concurential corect, prevenirea si limitarea extinderii practicilor anticoncurentiale.
 
De asemenea, printre obiectivele de guvernare mentionate la capitolul privind competitivitatea, mediul de afaceri si IMM-urile se regasesc si elaborarea si implementarea unei strategii integrate si transparente de valorificare a tuturor factorilor care au impact asupra capacitatii firmelor din România de a concura pe piata interna unica si pe pietele extra-comunitare, precum si accelerarea reformelor pro-competitive, simplificarea si imbunatatirea cadrului legislativ si administrativ, diminuarea birocratiei si a poverii fiscale.
 
Pentru atingerea acestor obiective, proiectul programului de guvernare aferent perioadei 2009 – 2012 prevede, la capitolul directii de actiune, asigurarea unui mediu legislativ predictibil, care sa permita planificarea activitatilor agentilor economici, completarea legislatiei cu noi scheme privind acordarea ajutorului de stat, reducerea semnificativa a birocratiei si parafiscalitatii, eliminarea barierelor administrative, sustinerea financiara de catre stat a “polilor de competitivitate”, dar si dezvoltarea capacitatii competitive a sectorului IMM-urilor si incurajarea capitalului autohton.
 
Totodata, imbunatatirea accesului sectorului IMM la finantare prin programe cu sprijin financiar extern si/sau de la bugetul de stat, elaborarea si finantarea unui program national destinat stimularii spiritului intreprinzator, al implementarii de noi tehnologii, al noutatii ca sursa majora de dezvoltare economica, imbunatatirea accesului la proprietatea intelectuala in vederea cresterii competitivitatii IMM-urilor si stimularea transferului gratuit al rezultatelor cercetarii din programele nationale catre IMM, elaborarea si finantarea unui program national de sustinere a micilor mestesugari in promovarea produselor si conservarea traditiilor autohtone reprezinta alte directii de actiune cuprinse de proiectul programului de guvernare pe urmatorii 4 ani.
 
Noua strategie mai are in vedere stimularea exporturilor de produse cu grad inalt de prelucrare si a accesului IMM-urilor pe pietele externe, imbunatatirea modalitatilor de efectuare si corelare a activitatilor de inspectie si control economic prin evitarea paralelismelor si crearea actului unic de control, sprijinirea crearii de departamente specializate in cadrul universitatilor publice in domeniul concurentei, promovarea formarii profesionale continue si sprijinirea sectorului neguvernamental specializat in promovarea culturii concurentiale in mediul de afaceri, crearea unui organism public specializat, bazat pe parteneriat public-privat, cu obiectivul monitorizarii dinamicii competitivitatii, a efectelor politicilor publice orizontale pro-competitive si a fondurilor europene alocate pentru promovarea competitivitatii.
 
Constantin Nita s-a nascut la 27 noiembrie 1955 in comuna Miroslovesti, judetul Iasi. Între 1969 – 1973 a urmat Liceul Teoretic nr. 1 Pascani, judetul Iasi, iar intre 1974-1978 Facultatea de Studii Economice Iasi. Desi intre 1978 si 1983 urmeaza si cursurile Facultatii de Drept Iasi, intre 1983 si 1984 se intoarce la Facultatea de Studii Economice pentru un curs post universitar de comert exterior.
 
Între anii 1995 – 1999 este doctorand al Facultatii de Stiinte Economice Iasi, obtinând specializarea in marketing. Lucreaza ca economist la Autocamioane Brasov intre 1978-1983, economist la Autoexportimport Brasov (1983-1986), sef agentie BTT Brasov (1986-1993), director al statiunii Pârâul Rece (1990-1993), director al Sucursalei de reprezentare si protocol Valea Prahovei (1993-1997).
 
Este vicepresedinte al Organizatiei Municipale Brasov PDSR (1994-1997), presedinte al organizatiei Judetene Brasov PSD (1997-2004), membru in Consiliul National al PSD (1997-2004) si membru al Biroului Executiv al PSD (1998-2004). În 2000 devine deputat pe listele PDSR, iar in 2004 este reconfirmat deputat de Brasov din partea Uniunii PSD+PUR. Este pentru a treia oara ales deputat la 30 noiembrie 2008. A primit ordinul national “Serviciul credincios in grad de Cavaler”.
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata