Prima de casare ar putea fi majorată, dacă nu va exista suficientă cerere pe piaţă

 
Ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi, ia in considerare majorarea primei de casare, daca producatorii, importatorii si dealerii auto inscrisi in programul Rabla 2009 nu vor putea sa-si respecte angajamentele.
 
„Va fi o analiza. Am spart in trei programul, de 60.000, si vorbim despre angajamente de vânzare de 20.000. Înainte de iunie tragem linia si facem o statistica – fiecare cât s-a angajat si cât a facut, pentru ca nu mi se pare corect sa facem angajamente pe nu stiu ce fel de studii de marketing ale nu stiu carui producator si in final ala sa nu vânda”, a spus Nemirschi.
 
Potrivit ministrului Mediului, cotele alocate fiecarui agent economic inscris in program constituie propriile lor angajamente si, prin interpolare, s-au impartit cele 20.000 de autoturisme. Lista companiilor auto cu alocarile pentru prima etapa – de 20.000 de masini – a programului Rabla a fost publicata marti (10 martie 2009) pe site-ul Administratiei Fondului pentru Mediu.
 
Din acest moment, persoanele care doresc sa isi schimbe masina veche cu una noua pot merge la vânzatorii de masini pentru a se inscrie in program. La inscriere, producatorul validat elibereaza proprietarului autoturismului vechi o nota de acceptare in program. Nota de acceptare are o valabilitate de 30 de zile calendaristice de la eliberare, in acest termen proprietarul inscris in program trebuind sa predea spre casare autoturismul uzat si sa il radieze din evidenta circulatiei.
 
Suma prevazuta anul acesta pentru derularea programului este de 228 milioane lei, banii provenind din taxa pe poluare pentru autovehicule. Prin programul „Rabla 2009” prima de casare a fost majorata la 3.800 de lei, de la 3.000 de lei. De asemenea, programul permite includerea masinilor mai vechi de 10 ani (pâna la 12 ani inclusiv) si extinderea numarului de autoturisme care intra in acest program, de la 40.000 la 60.000, ca o forma de sustinere a industriei.
 
La Programul Rabla din acest an pot participa si posesorii de masini cumparate din afara tarii, cu conditia ca acestea sa aiba o vechime de cel putin 10 ani si sa fie inscrise in circulatie in România, pâna cel târziu la data de 31 decembrie 2006.
 
Conform Ordinului pentru aprobarea instructiunilor privind modalitatile de aplicare a OUG pentru reluarea programului de stimulare a innoirii parcului auto national, acesta se desfasoara in trei etape, astfel: prima etapa, pâna la 29 mai, in limita sumei de 76 de milioane de lei, etapa a doua, de la 1 iunie pâna la 31 august, in limita sumei de 76 milioane lei, care, daca este cazul, se suplimenteaza cu suma neutilizata in prima etapa, si etapa a treia, de la 1 septembrie pâna la 11 decembrie, in limita sumei de 76 milioane de lei, care, daca este cazul, se suplimenteaza cu suma neutilizata in cea de-a doua etapa.
 
Daca la finalul unei etape a Programului, exceptându-se ultima etapa, un producator validat nu a utilizat cel putin 80% din finantarea contractata in cadrul acelei etape, contractul pentru finantare nerambursabila inceteaza de drept.
 
În cadrul fiecarei etape, producatorul validat care a utilizat 100% din finantarea contractata poate solicita suplimentarea valorii acesteia. Comitetul director al Autoritatii poate aproba suplimentarea finantarii, in masura in care altor producatori validati li s-a diminuat finantarea contractata, in baza cererilor acestora si a actelor aditionale incheiate in acest sens.
 
 
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata