Ce înseamnă noile modificări ale confidențialității iPhone-ului Apple pentru consumatori și companii?

Apple Inc va începe lansarea unei actualizări a sistemului său de operare iOS cu noi controale de confidențialitate concepute pentru a limita urmărirea utilizatorilor iPhone de agenții de publicitate digitală.

Pentru cei peste 1 miliard de utilizatori de iPhone de la Apple, schimbarea va însemna o nouă notificare pop-up în unele aplicații care își solicită permisiunea de a colecta date despre care Apple crede că ar putea fi utilizate pentru a-și urmări obiceiurile de navigare în aplicații și site-uri web terțe.

Pentru companii, regulile ar putea aduce modificări seismice pe piața de publicitate mobilă de aproape 100 de miliarde de dolari dacă majoritatea utilizatorilor de iPhone refuză să permită colectarea datelor, deși impactul exact rămâne o întrebare, potrivit experților din industrie.

Apple cere dezvoltatorilor de aplicații care doresc să colecteze un identificator de publicitate digitală de la utilizatorii de iPhone să afișeze o fereastră pop-up care spune că aplicația „ar dori permisiunea de a vă urmări prin aplicații și site-uri web deținute de alte companii”, împreună cu o explicație din aplicația dezvoltatorului despre motivul pentru care se solicită permisiunea. Unii analiști de publicitate mobilă consideră că este posibil ca mai puțin de unul din trei utilizatori să acorde permisiunea.

Citeste si:  Walter Isaacson: Marii inovatori nu sunt lupi solitari

Proprietarii de iPhone au, de asemenea, un meniu „urmărire” în setările de confidențialitate ale telefonului lor, unde pot renunța la urmărirea din toate aplicațiile de pe telefon cu un singur comutator sau pot alege dintre aplicații pentru a acorda permisiunea.

Atât agenții de publicitate, cât și dezvoltatorii de aplicații care vând inventar publicitar spun că, dacă mulți utilizatori de iPhone renunță la urmărire, aceasta va face publicitatea mai puțin eficientă. Industria publicitară a adunat mult timp date despre comportamentul de navigare pe web al oamenilor pentru a difuza reclame, cum ar fi haine sau mașini, de care ar putea fi interesați utilizatorii.

O reducere a fondului de date despre utilizatori ar putea duce la scăderea vânzărilor pentru mărci și la venituri din publicitate mai mici pentru aplicațiile mobile și editorii.

Miscarea Apple a adâncit o ruptură cu Facebook Inc, care a spus că schimbarea va afecta întreprinderile mici, deoarece le va împiedica capacitatea de a găsi clienți locali în mod eficient din punct de vedere al costurilor pentru a-i viza cu reclame.

Apple a spus că dorește să ofere clienților săi un control mai mare asupra faptului dacă datele colectate pe ele de aplicații sunt partajate cu terți.

Citeste si:  TAROM oferă, de Mărţişor, 20% reducere la biletele de avion pe toate destinaţiile externe

Da, colectarea datelor este încă permisă dacă este specificată în politica de confidențialitate a unei aplicații. Modificările afectează doar dacă dezvoltatorii de aplicații partajează datele pe care le colectează cu terți sau își amestecă datele cu date externe de la terți, pentru a ajuta la direcționarea anunțurilor. Apple a introdus „etichete nutriționale” de confidențialitate în App Store pentru a le arăta utilizatorilor ce date colectează aplicațiile.

Da, utilizatorii de iPhone pot vedea în continuare anunțuri chiar dacă refuză noua fereastră pop-up, atât timp cât acele anunțuri sunt direcționate folosind datele pe care dezvoltatorul de aplicații le-a colectat de la sine. De exemplu, o rețea socială precum Facebook Inc poate viza în continuare anunțuri bazate pe date primare, precum grupurile de utilizatori care se alătură sau postările care le plac. Dar dacă Facebook dorește să vizeze anunțuri bazate pe date de pe care utilizatorii de site-uri web terți și-au folosit acreditările Facebook pentru a se conecta, va trebui să solicite permisiunea.

Sursa: Reuters
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Consent management powered by Real Cookie Banner