Competitorul TikTok, Shorts al lui YouTube, ajunge în SUA

Concurentul TikTok de la YouTube a venit în Statele Unite.

Compania a declarat că extinde programul beta pentru oferta sa video scurtă, denumită Shorts, în Statele Unite acum și în următoarele câteva săptămâni. Anterior, a testat produsul numai în India. La nivel global, utilizatorii au putut vedea Shorts, dar nu le pot crea.
YouTube spune că funcția sa permite creatorilor de pe rețelele sociale să „filmeze videoclipuri scurte și atrăgătoare folosind altceva decât telefoanele lor mobile”. Oferă o modalitate de a înșira mai multe clipuri, de a adăuga muzică și de a folosi un cronometru și o numărătoare inversă pentru a înregistra videoclipuri fără a-ți folosi mâinile, toate caracteristicile disponibile în prezent pe TikTok.

YouTube a jonglat cu câteva instrumente noi care speră că îi vor ajuta să iasă din normal: utilizatorii vor putea să probeze audio din alte videoclipuri Shorts și să-l „remixeze în propria creație”. De asemenea, creatorii vor putea adăuga text în anumite puncte ale videoclipului.

YouTube Shorts se alătură unui domeniu aglomerat de aplicații video în formă scurtă, care încearcă să intre în nebunia conținutului de social media de dimensiuni mici și să valorifice anul tumultuos al TikTok. Instagram a lansat Reels în Statele Unite și în alte țări, iar funcția Spotlight de la Snapchat oferă 1 milion de dolari pe zi utilizatorilor care realizează cele mai distractive videoclipuri. Doi dintre rivalii TikTok din Statele Unite au fuzionat la începutul acestui an, în timp ce un altul numit Dubsmash a fost achiziționat la sfârșitul anului trecut de Reddit.

YouTube intenționează, de asemenea, să intre în ecosistemul său mai larg, lansând abilitatea de a utiliza audio din videoclipuri pe toată platforma. „Acest lucru înseamnă că poți să-ți faci propriul spin creativ asupra conținutului pe care-ți place să-l vizionezi pe YouTube și să-l găsești într-un public nou – fie că reacționează la glumele tale preferate, fie că îți încerci mâna la cea mai recentă rețetă a unui creator, fie că recreezi scenete comice „, a declarat compania într-o postare pe blog. YouTube a adăugat că, creatorii vor putea renunța la alte persoane folosind videoclipurile lor de lungă durată. (Pe TikTok, este o practică populară să „duetezi” videoclipul altcuiva. Videoclipurile apar unul lângă altul, iar utilizatorii pot recrea sau reacționa la videoclipul original).

Todd Sherman, lider de produs pentru Shorts de pe YouTube, a declarat că firma încearcă să „reducă barierele creației” și să ajute următoarea generație de influențatori aspiranți să găsească un public. Producerea unui videoclip YouTube tradițional poate fi consumatoare de timp și costisitoare: YouTuberii profesioniști au adesea echipamente scumpe pentru camere, software de editare și alte instrumente pentru a face videoclipurile lor de formă lungă să apară.
„YouTube a făcut ca o întreagă generație de oameni care folosesc camere, computere și software de editare video să își poată exersa meseria și să-și construiască un public”, a declarat Sherman pentru CNN Business. „Această poveste este foarte asemănătoare cu ceea ce facem cu Shorts încă o dată, cu excepția faptului că acum totul se bazează pe telefon și pe ceea ce puteți face cu ajutorul unui telefon.”

Platforma deținută de Google a anunțat produsul pentru prima dată în septembrie, lansând o versiune beta timpurie a Shorts doar în India. Cu câteva luni înainte, India a interzis TikTok și alte câteva aplicații populare chineze, spunând că reprezintă o „amenințare la adresa suveranității și integrității”. Drept urmare, TikTokerii indieni s-au grăbit să găsească platforme alternative, iar giganții tehnologici s-au năpustit asupra oportunității.

Sursa: CNN
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata