Mulți antreprenori români încearcă să reducă bugetele investite în serviciile de content marketing utilizând ChatGPT gratuit sau la costul redus al abonamentului anual, pentru promovarea online prin conținutul scris.
Află la ce rezultate te poți aștepta de la integrarea inteligenței artificiale în strategia ta de promovare și dacă merită să consulți agențiile specializate.
Ce înseamnă investiția în servicii profesionale de content marketing?
O asemenea investiție presupune atât costurile furnizorilor de servicii profesionale de content marketing, cât și timpul de implementare a campaniilor de conținut, care se desfășoară, în general, pe o perioadă îndelungată pentru a obține beneficii reale.
Serviciile profesionale de content marketing folosesc indici bazați pe un studiu amănunțit de piață, și se folosesc de informațiile adunate pentru a crea o strategie personalizată pentru produsul angajatorului. Cu alte cuvinte, acestea țintesc să îndeplinească cele mai multe criterii pentru a crește vizibilitatea produsului și oferă cele mai multe unelte pentru succes.
Implementarea serviciilor de content marketing poate dura de la 3 la 6 luni, sau chiar mai mult, în funcție de volumul de conținut necesar și de tipurile de conținut, ceea ce poate include articole, texte pentru reclame, texte optimizate pentru paginile web, materiale grafice sau chiar și videoclipuri.
Acestea sunt, totodată, și criteriile în baza cărora experții în content marketing stabilesc prețul serviciilor, la care se mai adaugă și expertiza specialiștilor implicați:
- Toate cunoștințele despre canalele de comunicare;
- Modalitățile corecte de a formula și aplica o strategie;
- Adaptarea în fața schimbărilor majore pe care le suferă piața într-un timp foarte scurt.
Rezultatele reale ale serviciilor specializate de content marketing se vor vedea la câteva luni de la primele implementări. O creștere imediată nu este posibilă, din cauza necesității de adaptare constantă la nevoile pieței, iar succesul strategiilor implementate presupune un flux constant de optimizări.
Ce aduc serviciile profesionale de content marketing în plus față de ChatGPT?
Cel mai mare avantaj al serviciilor profesionale de content marketing este capacitatea de a crea, ajusta, implementa și monitoriza strategiile de conținut în timp real pentru afacerea ta. Aceste beneficii se bazează pe:
Informații actualizate și interpretate corespunzător
Baza de date ChatGPT, deși este vastă, nu oferă întotdeauna informații de actualitate despre industria în care produsul activează, ci informații stocate până la un anumit moment în timp.
Pe de altă parte, serviciile profesionale vor analiza competitorii direcți, strategiile pe care aceștia le folosesc și succesul strategiilor de conținut pe parcursul implementărilor, interpretând informații în timp real despre poziționarea produsului pe piață, cu ajutorul unor instrumente precise.
Implementări și monitorizări ale strategiilor de promovare prin conținut
ChatGPT nu poate implementa o strategie de conținut, ci poate doar produce texte de o anumită calitate, în funcție de informațiile de care dispune și modul în care este utilizat. Implementarea acestor texte pe website sau în materiale promoționale revine tot companiilor care folosesc ChatGPT, precum și monitorizarea rezultatelor.
Spre deosebire de ChatGPT, serviciile profesionale de content marketing implementează strategii construite împreună cu angajatorul pentru a atinge un anumit obiectiv, analizează poziția produsului în piață constant pentru a monitoriza succesul campaniilor și oferă soluții pentru a crește constant vizibilitatea acestuia.
Calitatea textelor furnizate
În cazul utilizării textelor nealterate produse de ChatGPT pe website-ul unei afaceri, în special în limba engleză, există riscul de penalizare a website-ului (plasarea acestuia pe poziții joase în rezultatele Google), ceea ce va împiedica utilizatorii din a-l descoperi.
Specialiștii de content marketing vor oferi un conținut 100% uman, ușor de înțeles pentru utilizatori și optimizat pentru a aduce site-ul pe primele poziții.
Când ar fi bine să investești în content marketing?
Conform celor mai multe agenții de content marketing, este cel mai benefic ca afacerile, în orice stadiu de dezvoltare, să apeleze la acest serviciu pentru:
- Creșterea conversiilor și vânzărilor prin transformarea cititorilor site-ului tău în clienți plătitori.
- Gestionarea crizelor de imagine. Serviciile de content marketing pot curăța imaginea firmei prin menținerea conexiunii cu publicul și prin adoptarea strategiilor de comunicare eficientă.
- Creșterea vizibilității online prin implementarea strategiilor specializate și optimizării SEO cu scopul aducerii traficului organic pe site.
- Lansarea unui nou produs sau serviciu pentru care specialiștii în content marketing vor construi o strategie specială care are ca scop poziționarea pe piață a serviciului sau produsului, depășind competiția.
Cum poți folosi ChatGPT pentru promovarea business-ului tău?
ChatGPT poate fi folosit pentru a obține informații generale, definiții și explicații pentru toate procesele pe care un antreprenor le poate întâlni în afacerea lui, pe înțelesul tuturor. Astfel, folosind ChatGPT de la OpenAI, aceștia se pot informa cu privire la cum funcționează o strategie de content marketing, cum le va afecta afacerea și care sunt cele mai probabile rezultate ale acesteia.
Inteligența artificială poate fi și un foarte bun asistent în organizarea fluxului de lucru, deoarece oferă opțiuni pentru metode de organizare a responsabilităților de implementare a conținutului și are puterea de a crea tabele organizatorice complexe cu datele care îi sunt furnizate, cum ar fi un calendar editorial.
Când te poate ajuta investiția în ChatGPT?
Investiția într-un abonament anual ChatGPT este benefică pentru start-upurile fără angajați, unde o singură persoană este responsabilă pentru îndeplinirea unui număr copleșitor de responsabilități.
Deoarece versiunea premium ChatGPT poate citi website-uri și oferă răspunsuri actualizate, aceasta poate ajuta un antreprenor copleșit prin:
- Ideație și sugestii multiple pentru articole, texte, implementări
- Sintetizarea documentelor mari
- Principii generale de optimizare SEO a textelor
- Oferirea unor resurse informaționale utile
Content marketing vs. ChatGPT: Cum alegi cea mai bună opțiune pentru afacerea ta?
Pentru a alege cea mai bună opțiune pentru afacerea sa, un antreprenor trebuie să evalueze corect nevoile pe termen scurt ale acesteia, disponibilitatea bugetului său de promovare și scalabilitatea afacerii.
ChatGPT este o alegere bună pentru cei care au nevoie de un instrument ușor de folosit care să le poată oferi sugestii rapide de text, informații generale, modalități multiple de organizare a conținutului și suport impersonal în gestionarea altor responsabilități care țin de promovarea afacerii.
Aceste lucruri asigură un suport în derularea zilnică a afacerii, cu un buget mic sau inexistent, pentru afaceri la început sau care nu au ca obiectiv o creștere majoră în următoarele luni.
În schimb, serviciile de content marketing sunt potrivite antreprenorilor dispuși să investească un pic mai mult pentru rezultate palpabile, de impact și durabile, care vor susține metodic viziunea acestora pentru scalabilitatea businessului.