Facebook preia Clubhouse, dezvăluie viitoarele produse audio

CEO-ul Facebook Inc, Mark Zuckerberg, a declarat că, compania planifică să lanseze mai multe produse audio, inclusiv camere audio în stil Clubhouse și o modalitate prin care utilizatorii să găsească și să redea podcasturi.

Incursiunea Facebook pe piața audio vine ca explozia bruscă a interesului pentru Clubhouse, o aplicație audio în care miliardarii și vedetele, inclusiv CEO-ul Tesla, Elon Musk, au apărut pentru a discuta. Descărcările aplicației Clubhouse, care este disponibilă numai pe dispozitivele iOS ale Apple, au înregistrat o scădere estimată de 70% a descărcărilor în martie, începând cu februarie, când a atins un nivel maxim.

Zuckerberg a declarat că cea mai mare rețea de socializare din lume planifică în următoarele luni să lanseze caracteristici, inclusiv clipuri audio în formă scurtă numite „Soundbites” și modalități de a crea efecte sonore sau de a îmbunătăți calitatea audio. Facebook a spus într-o postare pe blog că va începe să testeze camere audio live, care vor fi lansate până în vară.

Zuckerberg a spus că Facebook caută să „trateze audio ca un mediu de primă clasă în felul în care am face fotografii sau videoclipuri” într-un interviu pe Discord cu Casey Newton, editor al buletinului informativ Platformer.
Creșterea rapidă a aplicației Clubhouse, veche de un an, a demonstrat potențialul serviciilor de chat audio.

Citeste si:  În ultimii 20 de ani au dispărut două treimi din rinocerii din Zimbabwe

Ceea ce nu este clar este dacă Clubhouse, care tocmai a închis o nouă rundă de finanțare din seria C, în care o sursă a spus că a fost evaluată la 4 miliarde de dolari, va avea puterea de a rezista pe măsură ce instalările scad.

Aplicația, care nu este încă disponibilă pe Android, se confruntă cu concurența mai multor companii care lucrează pe clone Clubhouse. Twitter Inc își testează funcția audio live Spaces, împreună cu noi funcții de la Discord, LinkedIn deținută de Microsoft, Slack și Spotify Technology.

De asemenea, Reddit a prezentat luni moderatorilor o previzualizare a produsului său „Reddit Talks”.
Firma de analize Sensor Tower a estimat că Clubhouse a înregistrat o scădere cu 72% a creșterii, de la aproximativ 9,6 milioane de instalări din februarie la aproximativ 2,4 milioane în martie.

Facebook, care a fost mult timp criticat pentru gestionarea conținutului problematic al produselor sale, se va confrunta cu provocările moderării conținutului audio live și înregistrat.

Citeste si:  Doi tineri au fost arestaţi pentru că s-au sărutat în postul Ramadanului

Facebook a spus că, camerele sale audio live vor fi disponibile pe produsul său Messenger și în aplicația sa principală. Acesta a declarat că va testa camerele cu personalități publice, precum și în grupuri – un produs pe care compania l-a promovat energic ca oferind locuri persoanelor cu interese comune, dar care au fost folosite și pentru a răspândi dezinformarea și a organiza activități extremiste.

Ca parte a anunțurilor, Zuckerberg a mai spus că Facebook lucrează cu Spotify la „Project Boombox” pentru a partaja și a asculta muzică pe platforma sa.
Facebook a spus că utilizatorii vor putea trimite donații sau sfaturi creatorilor din sălile audio live prin intermediul „Stars”. După lansare, va oferi alte tipuri de generare de bani, cum ar fi accesul la o singură achiziție sau abonamentul pentru camere. De asemenea, a anunțat un fond de creatori audio pentru Soundbites.

Compania lucrează pentru a atrage mai mulți creatori care sunt obișnuiți să primească sfaturi și alte plăți directe de la fani.

Sursa: Reuters
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Consent management powered by Real Cookie Banner