Companiile aeriene se confruntă cu mai multe turbulențe înainte de ameliorarea situației datorită vaccinului

Pentru un an care se așteaptă să marcheze un punct de cotitură pentru companiile aeriene europene afectate de pandemie, 2021 are un început dur.
O reapariție a blocajelor COVID-19 a eliminat o creștere fragilă a rezervărilor, au spus directori și analiști, în timp ce insolvabila Norwegian Air și-a oprit în cele din urmă operațiunile pe termen lung joi.

Contracarările dau o lovitură adusă speranțelor companiei aeriene că promisiunea vaccinurilor va pune în mișcare cea mai gravă criză și va pune bazele unei reveniri din vară.

Noile focare și restricții de călătorie – unele concepute pentru a reduce răspândirea unei variante de virus extrem de infecțioase detectate în Marea Britanie – au reușit să facă rezervări pe care se bazează, de obicei, pentru a aduce numerar vital în lunile slabe de iarnă.

Organizația globală a industriei aeriene IATA consideră că revenirea la fluxul de numerar pozitiv „s-ar putea să nu ajungă înainte de sfârșitul anului”, a spus economistul-șef Brian Pearce.

„Între timp consumarea numerarului va continua” și chiar poate crește în Europa, a declarat Pearce miercuri la o conferință online.
Este posibil ca unii transportatori să rămână fără numerar, a adăugat el. Pentru companiile aeriene salvate, cum ar fi Air France-KLM și Lufthansa, o scădere mai lungă crește atât datoria, cât și probabilitatea că va fi nevoie de mai mult sprijin.

Europa se confruntă cu cea mai gravă recădere – deși rezervările interne chineze și rusești până acum susținute au fost, de asemenea, slăbite de noile restricții.

Rezervările intra-europene pentru prima jumătate a anului se ridică la 22% din nivelul lor în urmă cu 12 luni, a spus Olivier Ponti, specialist în date aeriene ForwardKeys. Acest lucru se compară cu 36% pentru rezervările interne din SUA și 48% pentru zborurile din China.
Companiile aeriene au răspuns prin anularea mai multor servicii. Compania de transport ultra-low-cost Wizz Air, care și-a extins flota și rețeaua în timpul crizei, suspendă majoritatea rutelor din Marea Britanie și vede capacitatea din ianuarie în scădere cu 75%.
„Blocarea pune tensiuni asupra cererilor și ajustăm capacitatea în funcție de cerere”, a declarat pentru Reuters șeful executivului Jozsef Varadi. „Va fi un sfert de an dificil.”

Furnizorul de date OAG, care urmărește programul companiilor aeriene, a prezis „masacru în Europa” după ce companiile aeriene au redus capacitatea Europei de Vest cu un sfert.

„O pierdere de aproximativ 1,5 milioane de locuri într-o săptămână este uluitoare”, a spus analistul John Grant. Odată cu scăderea altor 580.000 în Europa de Est, „așteptările pentru următoarele câteva luni sunt sumbre”.

Speranțele de redresare au condus la o creștere a cotei pentru companiile aeriene europene de la prima descoperire a vaccinului din noiembrie, înainte ca, contracarările de blocare să reducă câștigurile medii la 30%, pe baza indicelui companiilor aeriene Stoxx Europe.

Unii analiști avertizează că este posibil ca mai mulți investitori ascendenți să se depășească.

Aviația europeană este „pregătită pentru dezamăgire”, a spus analistul Citi, Mark Manduca.

„Vedem riscuri de recuperare în timpul verii, deoarece testele (înainte de zbor), în opinia noastră, vor înăbuși probabil cererea”, a adăugat el într-o notă. „Lansarea mai lentă decât era de așteptat a vaccinurilor către populațiile corporative va continua probabil să sufoce o recuperare a cererii de afaceri”.
Perspectiva volatilă complică enorm planificarea orarului foarte importantă, întrucât companiile aeriene trebuie să decidă cu câteva luni înainte dacă vor aloca bani pentru readucerea și revizuirea avioanelor parcate și recrutarea personalului.

Se elimină multă capacitate, iar scaunele neumplute vor adânci pierderile. O companie aeriană care subestimează cererea, pe de altă parte, riscă să predea rivalilor afacerea atât de necesară.

Aproape trei sferturi din rutele europene se află acum sub restricții, potrivit cercetărilor UBS – o proporție mai mare decât la înălțimea primului val al pandemiei din martie-mai.

Companiile aeriene sunt tot mai exasperate de refuzul guvernelor de a renunța la carantine pentru testarea COVID-19 înainte de zbor. Când Marea Britanie a adăugat cerințe de testare pe lângă o carantină, CEO-ul Ryanair, Michael O’Leary, a condamnat „o altă măsură provocatoare de confuzie”.

„Ceea ce face asta, distruge toată încrederea în rezervări”, a declarat el vineri pentru BBC.

Miscări similare din Canada, Germania și Japonia au atras nemulțumirea industriei.

„Aceste guverne nu sunt interesate să gestioneze o abordare echilibrată a riscurilor”, a declarat marți directorul general al IATA, Alexandre de Juniac.

„Situația industriei este încă în pericol – de fapt s-a înrăutățit în perioada de vacanță de la sfârșitul anului.”

Sursa: Reuters
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata