– Dupa expirarea termenului de depunere a declaratiilor pentru plata contributiilor sociale, şi după ce oamenii s-au călcat în picioare la cozi infernale, institutiile statului au anunţat că, de fapt, aceste documete pot fi transmise şi prin poştă, iar plata contribuţiilor se poate face şi prin virament în conturile caselor judeţene de pensii.
Cine trebuie şi cine nu trebuie să depună declaraţiile de asigurare
O persoana care este deja pensionata dar realizeaza si venituri dintr-o activitate profesionala, nu este obligata sa mai plateasca asigurare si pentru aceste venituri, scrie incont.ro.
De asemenea, o persoana fizica autorizata, care nu a realizat venituri in luna iulie, nu trebuie sa depuna declaratie.
In cazul in care valoarea venitului castigat se modifica de la o luna la alta, persoana in cauza trebuie sa modifice declaratia de asigurare in termen de 14 zile.
Persoanele care au contract de munca si, pe langa salariu, mai castiga si alte venituri, nu vor plati contributii pentru acestea din urma daca au caracter ocazional.
PFA-urile care si-au suspendat activitatea pe intreg anul nu sunt obligate sa se asigure in sistemul public de pensii, in conditiile in care nu realizeaza venituri.
Declaratiile se pot depune la casele de pensii teritoriale personal, prin persoana imputernicita sau prin posta. Declaratia se depune o singura data, o noua delcaratie urmand a fi depusa in cazul in care suma castigata lunar se modifica. Plata contibutiei se face insa lunar.
Contributia poate fi platita la casieriile caselor de pensii, prin mandat postal sau prin virament in conturile de trezorerie a caselor judeţene de pensii, conform OUG 58/2010. De asemenea, formularul tipizat se poate descărca de pe site-ul Casei Nationale de Pensii.