Președintele SUA, Joe Biden, continuă să accelereze trecerea la vehiculele electrice, în ciuda reticenței consumatorilor în acest sens. Administrația sa a propus reguli privind emisiile auto care ar putea impune ca două treimi din vehiculele noi să fie electrice până în 2032. Ar fi o transformare uriașă a culturii auto americane în mai puțin de un deceniu.
O mare avertizare: aceste reguli de emisii au fost în centrul unor bătălii politice partizane de ani de zile. Ele au fost înăsprite de fostul președinte democrat Barack Obama, doar pentru a fi slăbit de republicanul Donald Trump, și sunt împinse din nou de Biden. Dacă un republican va prelua din nou Casa Albă în 2024, este foarte probabil ca acesta să revină din nou la aceste reguli.
Între timp, secretarul pentru energie al lui Biden, Jennifer Granholm, a semnalat ieri că administrația dorește să înceapă să umple rezerva strategică de petrol a națiunii mai târziu în acest an – dacă prețul este corect.
În buletinul informativ de astăzi, Myles a vorbit cu directorul executiv al ConocoPhillips, care spune că Biden nu este încă un aliat al industriei petroliere, chiar și după ce a aprobat marele proiect petrolier al companiei din Alaska. Myles analizează, de asemenea, datele care arată creșterea costurilor pentru energiile regenerabile – și aproape orice altceva. Amanda are mai multe informații despre noile reguli ale lui Biden privind emisiile vehiculelor.
Biden nu s-a răzgândit în privința petrolului
După ce a intrat la Casa Albă pe baza promisiunii de a scoate economia americană de sub incidența petrolului, Joe Biden și administrația sa par să își fi schimbat tonul față de combustibilii fosili în ultimul an.
Mulți activiști pentru climă au strigat trădare în timp ce administrația a îndemnat forajul să pompeze mai mult petrol, a promovat GNL-ul american la Bruxelles, a produs mai multe permise de foraj decât administrația Trump în primii doi ani și, luna trecută, a dat undă verde marelui proiect de foraj din Alaska al ConocoPhillips.
În afara conferinței investitorilor Conoco de la Bursa de Valori din New York ieri, un protestatar a ținut o pancartă pe care scria: „Biden a vândut viitorul nostru lui Conoco”.
A devenit administrația Biden cu adevărat un prieten al combustibililor fosili? Categoric nu, spune șeful Conoco, Ryan Lance: abordarea Casei Albe rămâne aceeași ca întotdeauna.
„Ei încearcă să facă o tranziție mai rapidă de la combustibilii fosili și tot ceea ce încearcă să facă este să conducă acest lucru – cu siguranță, din punct de vedere politic, procedural”, mi-a spus el pe marginea conferinței investitorilor Conoco la Bursa de Valori din New York ieri.
Aprobarea Willow – o dezvoltare petrolieră de 8 miliarde de dolari pe North Slope din Alaska – nu a fost un semnal că administrația a venit în jurul valorii de petrol și gaze, a spus el. Mai degrabă, echipa lui Biden a avut puține opțiuni. Neaprobarea ar fi declanșat mega-procese.
„În mod clar, încearcă să pivoteze și să pună în aplicare o agendă ușor diferită”
„Problema este că matematica nu funcționează. Nu poți conduce această țară doar pe bază de energie regenerabilă. Nu poți conduce lumea doar cu ajutorul energiilor regenerabile … Care este sarcina de bază? Care va fi? L-am rugat la sfârșitul zilei să-mi spună cum funcționează matematica. Matematica nu funcționează.”
Protestatarii s-au adunat în fața conferinței investitorilor Conoco din New York pentru a condamna exploatarea petrolului Willow de către companie © Myles McCormick
Reacția împotriva lui Willow a fost intensă. O campanie #stopwillow a câștigat un număr masiv de urmăritori pe TikTok. Ieri, în afara NYSE, protestatarii s-au adunat pentru a condamna proiectul, scandând: „Hei, hei, ho ho ho, Conoco trebuie să plece”. (Un fan al Conoco a plonjat în luptă cu o replică pro-petrol: „Hei, hei, hei, ho, ho, ho, hipioții leneși trebuie să plece”).
Lance a declarat că reacția publică și politică și procesul de autorizare „brutal” și de durată au însemnat că alți dezvoltatori „se vor gândi de două ori” înainte de a se lansa într-un proiect petrolier american de miliarde de dolari.
„Cu toții ne uităm acum la el și spunem că trebuie să fim foarte siguri că putem trece linia de sosire”, a spus el.
„Va da o pauză pentru toată lumea. Dacă vă aflați în apele adânci ale Golfului Mexic sau pe terenuri federale și aveți o descoperire importantă, oamenii se vor gândi de două ori la cât de repede putem face acest lucru? Și putem să o facem? Putem obține autorizația?”
Dacă sunteți o companie petrolieră, aceasta poate fi o problemă. Totuși, dacă sunteți un activist împotriva combustibililor fosili, acest lucru sugerează că campania dvs. ar putea funcționa. (Myles McCormick)
Biblia industriei avertizează asupra creșterii costurilor în sectorul energetic
După un deceniu și jumătate de scădere a costurilor, construcția de proiecte eoliene și solare devine din ce în ce mai costisitoare, pe măsură ce problemele lanțului de aprovizionare și inflația galopantă se fac simțite.
Dar nu este vorba doar de energiile regenerabile: costul mediu nesubvenționat al dezvoltărilor energetice, de la gazul cu ciclu combinat până la energia nucleară, este în creștere, potrivit celei mai recente analize a costului nivelat al energiei realizate de Lazard, publicată ieri.
Studiul – biblia industriei pentru a compara costul pe durata de viață a construcției și operării diferitelor tipuri de proiecte energetice – a subliniat modul în care creșterile de costuri afectează totul, de la piesele de echipament până la finanțare, care au mușcat din marje și au împins în sus break-even-urile în general.
„Costurile de intrare și costurile de finanțare au crescut”, mi-a spus Sam Scroggins, director în cadrul grupului global de putere, energie și infrastructură al Lazard. „Pentru prima dată în ultimii 15 ani, LCOE-ul mediu a crescut”.
Cu toate acestea, la limita inferioară a intervalului, costul energiei eoliene și solare la scară utilitară continuă să scadă, pe măsură ce dezvoltatorii mai mari își flexează mușchii pentru a reduce cheltuielile generale.
„Companiile de scară care pot profita de lanțul de aprovizionare și de economiile de scară vor continua să conducă construcția”, a declarat Scroggins.
Dar chiar și pentru dezvoltatorii cu mai puțină putere de foc, legea americană de reducere a inflației și cele 369 de miliarde de dolari de credite fiscale și subvenții vor oferi o ușurare majoră.
Impactul final exact al legislației este încă în curs de definire, pe măsură ce autoritățile stabilesc criteriile de eligibilitate pentru creditele generoase pentru investiții și producție. Se vor acorda ajutoare suplimentare pentru aprovizionarea cu conținut intern sau pentru construirea în foste comunități care au folosit combustibili fosili.
„Cred că este corect să spunem că, în timp ce costurile cresc, IRA are un impact în compensarea acestor costuri”, a declarat Scroggins. „Chiar și pe o bază nesubvenționată, energiile regenerabile continuă să scadă la limita inferioară. Media este în creștere, dar acest lucru este compensat de IRA”. (Myles McCormick)
Data Drill
Administrația Biden vine cu bastoane după ce și-a fluturat morcovii pentru vehiculele electrice. Ieri, Agenția pentru Protecția Mediului a propus cele mai stricte standarde pentru poluarea vehiculelor, care ar evita ca aproape 10 miliarde de tone de emisii de Co2 să intre în atmosferă în perioada de cinci ani, mai mult decât dublul emisiilor din SUA în 2022.
EPA estimează că vehiculele electrice vor reprezenta 67% din totalul vânzărilor de vehicule în 2032 ca urmare a propunerii. Anul trecut, vehiculele electrice au reprezentat aproximativ 7 % din vânzările actuale.
Standardele propuse ar intra în vigoare în 2027 și ar dura până în 2032. Cel puțin 56 de miliarde de dolari în investiții în vehicule electrice și în producția de baterii au fost anunțate de la adoptarea IRA, potrivit unei analize FT.
În timp ce grupurile pentru climă au aplaudat anunțurile de ieri, multe obstacole se confruntă încă cu adoptarea EV, inclusiv accesibilitatea și blocajele din lanțul de aprovizionare. După cum a subliniat Myles în Sursa de energie de marți, aproape jumătate dintre americani au declarat că nu este probabil să cumpere EV-uri într-un sondaj recent, citând costul și disponibilitatea încărcătorului ca fiind principalele motive.
Alliance for Automotive Innovation, grupul comercial care reprezintă cei mai mari producători de automobile și baterii, a declarat că standardele EPA sunt „agresive din orice punct de vedere”.
„Întrebarea nu este „se poate face acest lucru”, ci „cât de repede se poate face”, iar cât de repede va depinde aproape exclusiv de existența unor politici și condiții de piață adecvate pentru a atinge obiectivul comun al unui viitor auto cu emisii nete de carbon zero”, a declarat John Bozzella, șeful grupului comercial. (Amanda Chu)
Sursa – www.ft.com