În contextul unui raport realizat şi publicat de Colliers reiese că livrările programate sunt de aproximativ 260.000 de metri pătrați de proiecte moderne de retail, anul 2023 şi s-ar putea dovedi a avea cel mai încărcat calendar de proiecte din 2011 încoace, mai mult decât triplu față de livrările din 2022.
În acest sens, majoritatea categoriilor de retail au înregistrat rezultate bune în 2022, iar nivelul de profitabilitate din România rămâne unul dintre cele mai ridicate din Uniunea Europeană, subliniază firma de consultanță imobiliară, potrivit News.ro.
Concret, în anul 2022 s-au înregistrat livrări limitate de noi proiecte moderne de retail, adăugând la suprafața totală de retail existentă doar 77.000 de metri pătrați, aproximativ jumătate din livrările estimate inițial și o scădere substanțială față de cei 102.000 de metri pătrați înregistrați în 2021. Aceasta este a doua cea mai mică cifră din ultimele aproape două decenii.
În prezent, România are un stoc modern total de retail de aproximativ 4,1 milioane de metri pătrați, din care peste 2,7 milioane de metri pătrați sunt în centre comerciale, iar restul în principal în parcuri de retail.
Aşadar, peste 60% din totalul suprafeței moderne de retail este concentrată în primele 10 cele mai mari orașe, cu peste 200.000 de locuitori, deși Colliers se așteaptă ca acest decalaj să se reducă odată ce proiectele anunțate pentru următorii doi ani vor fi livrate, majoritatea parcurilor de retail din orașele mici și mijlocii.
Sursa – www.romania-insider.com