Future, editorul cotat la bursă în Marea Britanie al unor reviste precum Country Life și Marie Claire, a avertizat că scăderea numărului de cititori și a publicității digitale va împinge rezultatele sale anuale la limita inferioară a așteptărilor pieței.
Acțiunile grupului au scăzut joi cu mai mult de 15%, mai puțin de un sfert din valoarea lor de acum doi ani, când investitorii au susținut grupul ca un câștigător pandemic, lăsând compania evaluată la aproape 1 miliard de lire sterline.
În primul său set de rezultate de când Jon Steinberg a preluat de la Zillah Byng-Thorne ca director executiv în aprilie, Future a declarat că “condițiile de piață dificile” pentru consumatori vor afecta acum cifrele de audiență în a doua jumătate a anului, precum și în prima.
Analiștii de la Jefferies au declarat că acestea au fost un “set de rezultate provocatoare”, adăugând că “presiunea va fi pe noul CEO … să articuleze o strategie pentru o revenire la creștere și natura investițiilor din SUA care au fost invocate”.
Byng-Thorne a fost creditat de către analiști pentru că a redresat norocul editorului, odată plin de datorii. Ea a supervizat o strategie de expansiune alimentată de achiziții care a îndepărtat afacerea de la dependența de presa scrisă tradițională pentru a deveni un grup media digital mai capabil să exploateze comerțul electronic și publicitatea online.
Mai mult de 300 de milioane de lire sterline au fost șterse din valoarea sa de piață după ce Byng-Thorne și-a anunțat demisia după aproape un deceniu.
Joi, Steinberg a declarat că “mediul macroeconomic rămâne dificil, dar suntem bine poziționați pentru a continua să depășim performanța industriei”.
Profiturile înainte de impozitare pentru cele șase luni până la sfârșitul lunii martie au scăzut cu aproape o cincime la 66,4 milioane de lire sterline. Veniturile au rămas neschimbate, având în vedere contribuția achizițiilor și schimbul valutar favorabil.
Dar, după ce acești factori au fost scoși din calcul, veniturile au scăzut cu o zecime, reflectând scăderea audienței și o scădere de aproape o cincime a publicității digitale în primele șase luni ale anului.
Peel Hunt și-a redus estimările privind profitul operațional, avertizând că ar trebui să existe semne de inversare a tendinței de scădere a audiențelor pentru a obține “o revigorare a acțiunilor”.
Analiștii săi au adăugat: “În timp ce continuăm să credem că modelul Future este puternic, tendințele audienței pot fi imprevizibile și, până când nu vedem o schimbare susținută, nu există nicio garanție că ne aflăm în partea de jos a ciclului de retrogradare.”
Compania deține mai mult de 100 de reviste, care au fost transformate din ce în ce mai mult în mărci digitale. Strategia sa de a utiliza audiențele online în creștere atrase de publicațiile specializate – cum ar fi filmul, jocurile și fotografia – a ajutat agenții de publicitate să se orienteze către utilizatori în funcție de interesele acestora.
Grupul a urmărit o strategie “US-first”, care a orientat titlurile sale principale către piețele mai mari din America de Nord. Future a cumpărat Dennis, editorul titlurilor, inclusiv The Week și Minecraft World, pentru 300 milioane de lire sterline în 2021. De asemenea, a cheltuit aproape 600 de milioane de lire sterline pentru a cumpăra site-ul de comparare GoCompare în 2020 și 140 de milioane de lire sterline pentru TI Media, care a publicat Horse & Hound și Wallpaper.
Sursa – www.ft.com