Tichetele de vacanta sunt bonuri de valoare pe care angajatorii le pot oferi proprilor salariati si care pot fi folosite la plata serviciilor turistice in reteaua hotelurilor, pensiunilor si a altor unitati de turism din România.
Tichetele de vacanta sunt deductibile si scutite de taxe si impozite atât pentru angajat cât si pentru angajator. Ele au o valoare de sase salarii minime brute pe tara (3.600 lei pe salariat pe an).
Angajatorul impreuna cu sindicatele vor alege agentul economic care tipareste tichetul de vacanta pe care il va da angajatului. Angajatul se va adresa unui operator de turism (agentie sau unitate hoteliera) pentru a-si cumpara serviciul turistic in valoare de 3.600 lei. În serviciul contractat trebuie sa fie cuprinsa cel putin o noapte de cazare. Tichetele de vacanta nu pot fi comercializate sub forma de bani sau folosite de alte persoane decât beneficiarul.
Agentiile de turism agreate pentru a utiliza tichetele de vacanta cât si agentii economici urmeaza sa fie anuntati de Ministerul Turismului in maxim 15 zile.
Întrebarea care se ridica este de unde vor avea angajatorii bani pentru achitarea acestor tichete de vacanta in conditiile in care bugetele alocate pentru acest an nu prevad aceste sume iar Guvernul a anuntat o rectificare bugetara negativa.